Lilypie Second Birthday tickers>

fredag 11 november 2011

Första sprutan

Jag var tvungen att dubbelkolla dosen igår. 200 IE är väldigt mycket mer än 50 IE, som är den dos jag sprutat med förut.
Det här med sprutandet går ju riktigt bra. Man kan inte tro att jag var lite spruträdd förut ;-) Nu känner man sig nästan som en liten narkoman: stick i magen varje kväll, stick i armen vid blodprov... Har inte svimmat en enda gång. Första sprutan vid första insemineringen fick dock sambon komma och hjälpa till. Höll lite tokigt i pennan och nådde inte att trycka på änden. Vill inte "gräva runt" med nålen i magen heller så ena handen vill gärna hålla pennan nertill. Men nu känner man sig nästan som ett proffs.
Fram med "knarket" som jag kallar det, haha och montera ihop allt och spruta in. Över på någon minut :-)

Jag är så himla trött just nu! Vet dock inte om jag kan skylla på Synarelan, utan det kan nog vara att det är november och mörkt och trist ute. Mörkt när man åker till jobbet, mörkt när man kommer hem. Brukar alltid vara lite seg så här års.

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat med sprutorna! Himla starkt jobbat eftersom att du är spruträdd.

    Det är otroligt svårt att veta om det är Synarelan eller allt annat (mörkret) som gör en så trött.
    Jag har däremot inte varit så här trött innan. Men alla är ju trötta så troligtvis är det mörkret. Nu lider jag mest av den ihärdiga huvudvärken. Det är inte så lång tid kvar nu... =)

    Åh, har du hästar! Jag älskar hästar och önskar att jag hade möjlighet att ha en egen (är så dyrt i sthlm). Då får du ju ganska mycket vardagsmotion.
    Jag däremot, som jobbar sittandes framför en dator, får knappt någon vardagsmotion alls. Så därför behöver jag träna. Jag väger för mycket och min gynekolog rekommenderade mig att tappa en hel del kilon. Så det är därför jag är så "hetsig" om träningen. Lite kul att motivationen ökar när det handlar om att öka möjligheterna att bli gravid.

    Hoppas att du har en fin helg. Kram!

    SvaraRadera
  2. Jobbigt med huvudvärk! Stackars dig!! :-(
    Tråkigt att banta, men förhoppningsvis kommer ju belöningen i form av en bebis. :-D
    Ha en bra helg du med!
    Kram

    SvaraRadera