Lilypie Second Birthday tickers>

tisdag 15 november 2011

Full rulle

...överallt. På jobbet, i äggstockarna och i övrigt ;-)
Tog blodprov idag och de såg att jag hade lite väl höga halter, så från och med ikväll blir det bara 150 IE istället för 200 IE. Men hellre det än att behöva öka dosen! :-)
Var öppen med att jag var och tog blodprov idag. Chefen tyckte det var ok. Vissa andra på jobbet undrade givetvis varför. "äh, jag skulle bara kolla upp lite värden" svarade jag. Inte lögn, men inte särskilt ärligt heller... men varför ska jag behöva basunera ut vad jag/vi håller på med?!? "Vanligt folk" talar väl aldrig någonsin om för sina jobbarkompisar att "nu ikväll ska jag åka hem och göra barn". Nä, skulle inte tro det! ;-)
Hur gör ni andra?
Vet er chef/era arbetskollegor om att ni genomgår ivf-behandling?

5 kommentarer:

  1. Jag har inte berättat för någon på jobbet. Känns precis som du säger...ingen annan behöver skrika ut att de ska iväg och göra barn. Bara för att våra barn kommer att placeras i våra kroppar ett exakt planerat datum ändrar inte det. (i min värld)

    Däremot så vet ganska många i vår närhet. Vi berättade för så många att vi var gravida när jag fick missfall. Kändes lite dumt i efterhand när det tog mer än ett år för oss att få hjälp med behandling. Fast nu tycker jag att det är rätt skönt att de i vår närhet vet vad vi går igenom. Man får lättare lite utrymme nu.

    SvaraRadera
  2. Härligt förresten att det är full rulle i äggstockarna! Då borde det bli lite ägg att plocka ut va? =)

    SvaraRadera
  3. Härligt att höra allt det är full rulle i magen och att det händer något, skönt att få sänka dosen i stället för att öka precis som du säger.
    Håller både tummar och tår för dig!

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Dags för en liten: Ja det är väl både för- och nackdelar med att berätta för omgivningen. Skönt att de vet antar jag, men jag har inte velat ha frågor om hur det går osv. Ja, jag hoppas att det ska finnas lite ägg att plocka när det nu blir :-D

    Marielle: Tack! Spännande att se vad ditt test säger idag!!! Håller tummarna!!

    SvaraRadera
  5. Åhh, tack så jätte mycket för både dina tummar och din kommentar! <3

    Kramar!

    SvaraRadera