Lilypie Second Birthday tickers>

fredag 25 november 2011

Jag - en värphöna...

Jag är visst en riktig värphöna! 24 ägg hade de hittat!!
21 av dem var mogna.
Av dem befruktades - HÅLL I ER NU! - tjugo. TJUGO!!
Hur mår du egentligen undrade de och flinade lite ;-)

Så idag fick vi tillbaka ett fyrcelligt litet embryo och fyra stycken kunde de frysa på en gång. Resten var inte frysklara utan skulle odlas vidare till på måndag.
Otroligt skönt att veta att man har en liten backup i frysen i alla fall!!!
JAG ÄR SÅ GLAD OCH TACKSAM!!! :-D
Lite coolt att ha sett sitt blivande barn redan som fyrcellig! Hur många får det liksom...

Nu är jag per definition med barn. Känns helt absurt och overkligt.
På lucia får jag testa med sticka om det är positivt eller inte. Vad jag längtar!
Nu håller jag tummarna för er andra för jag vill ha fler att följas åt tillsammans med :-)

8 kommentarer:

  1. Wow grattis. Det var en hel del. Håller tummarna att allt går superbra nu. :) Kram.

    SvaraRadera
  2. Ja, fast det behöver ju inte betyda att de är bra bara för att det är många :-) Men åtminstone 5 har de ju redan tyckt är okej.
    TACK!!
    Tummarna behövs.
    Hoppas att du också får starta snart!!!

    SvaraRadera
  3. Vilka goda nyheter! Skönt att redan nu ha några i frysen. Skulle det inte lyckas på första så behöver du inte göra en ny hormonbehandling ju. Och, det bästa, OM det lyckas på första försöket (vilket vi hoppas på såklart) så har du eventuella syskon i frysen. Win-win! =)

    SvaraRadera
  4. Oj, grattis! Håller verkligen tummarna för att det går vägen. Superbra att ha några i frysen också. Förhoppningsvis har det en något lugnande inverkan på dig som ger en positiv effekt på den som redan ligger i din mage.

    SvaraRadera
  5. Åhhh, Grattis!! Vilket resultat! :D

    Kommer att hålla tummarna stenhårt nu att det visar sig ett plus på luciadagen! :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Dags för en liten: Klart det funkar! Det tror jag tills motsatsen är bevisad :-D
    Eva: Ja, det är toppen att redan nu ha fyra i frysen!! Kanske fler ändå på måndag :-)
    Marielle: Ja, man undrar ju lite varför det inte funkat naturligt när nästan alla ägg blivit befruktade nu ;-) Håll tummarna nu så kanske vi kan följas åt i vinter!!

    SvaraRadera
  7. Så otroligt många ägg du fick! Vad sa läkarna? Det låter fantastiskt för en 35-åring (kanske för någon som är yngre också).

    Lycka till!

    SvaraRadera
  8. Jag försökte fråga (medan de plockade ut äggen) hur många som var "normalt" att få, vad medeltalet låg på. Men de sa att man inte kunde säga så. Det varierade från person till person.
    Tydligen blir ju kvaliteten sämre på äggen ju äldre man blir, så det hjälper ju inte om man har många eller inte egentligen. Huvudsaken är ju att det finns ETT PERFEKT ägg som de sen också lyckas välja ut för insättning.
    Känns i alla fall jätteskönt att vi fick några i frysen. Det är jag jättetacksam över!!!

    SvaraRadera