Lilypie Second Birthday tickers>

onsdag 9 november 2011

Prooosit

Jag har lyckats hålla mig från att nysa efter sprayandet, men imorse gick det bara inte! 5-6 nysningar på rad, så jag fick spraya lite till för säkerhetsskull :-) Försökte stå emot nysningarna, men den här gången gick det inte något vidare. Men det är ju otroligt skönt att nysa!

Undrar vad i sprayen det är som gör att det killar som sjutton i näsan?

Idag är sista dagen med bara nässpray. Imorgon ska jag börja med Puregonsprutorna! Härligt, läskigt och spännande. Ja, inte själva sprutorna för dem har jag ju hållit på med förut. Visserligen lägre doser, men själva proceduren är ju densamma. Men själva grejen, ivf, äggplock och återföring (förhoppningsvis)... läskigt och spännande på samma gång!

Humöret är hyfsat svajigt, men vet inte om det beror på nässprayen eller bara att det är fars dag snart? Saknar pappa så himla mycket.

4 kommentarer:

  1. Åhhh, gu vad roligt att det är sprutstart för dig i morgon! :) Spännande!

    Hoppas verkligen att miraklet är kvar och stannar där!
    Jag har testdag den 16, och är osäker om jag kommer att tjuvtesta eller om jag håller mig på den dagen, långt kvar och det kliar redan i fingrarna.. ;) Så återstår att se.. Men den riktiga dagen är den 16.

    Annelie har gjort en kommentar där hon förklara hur man räknar! :) Så gå in och kolla.. :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Härligt att du får börja spruta. Jag tycker oxå att det känns mest spännande med nästa steg. Förut var det spännande med sprayningen, nu är det sprutorna.

    Du hade gjort detta innan va? (ledsen, har fått världens sämsta minne. Är det en biverkning? Skulle vara skönt att skylla på sprayen=)).

    SvaraRadera
  3. Nej, sprayningen har jag aldrig gjort (nedregleringen). Jag har sprutat med puregon förut när vi skulle prova inseminering.
    Antar att det är samma lika, bara lite större dos nu.
    Tror inte att minnet beror på synarelan ;-) men det kan nog mycket väl bero på den mentala stressen när man är mitt uppe i den här cirkusen!!

    SvaraRadera