Lilypie Second Birthday tickers>

torsdag 12 juli 2012

Barnvagnen och lite annat

Har totalt köpstopp nu. Shoppat loss i 2 dagar nu så det räcker... ;-)

Igår betalade vi ju och hämtade barnvagnen.

Jag beställde den där omtalade boken "Att föda" av Gudrun Abascal.


Jag slängde iväg en beställning på spjälsäng (plus madrass plus spjälskydd).


Idag shoppade jag en liten skallra. Kunde bara inte motstå den. Har ju köpt lite barbapappatyg och ska sy ett litet örngott till vagnen... Matchar ju perfekt med denna lilla skallra! ;-)


Det får nog räcka för några dagar framåt nu. Till nästa lön eller så... ;-)
Det finns ju SÅ mycket roligt att shoppa!!

Vad annars då?
Värdena hos barnmorskan vecka 35+1:
Hb 118 (verkar sjunka sakta men säkert, måste skärpa mig och komma ihåg järntabletterna varje dag kanske)
Magen 35 cm
Bebisens puls 144 slag/min
Viktökning lite drygt 8 kg sen inskrivningen (hoppas att det stannar så! Då kanske det inte är så fruktansvärt många kilon att gå ner efteråt? Jag har ju SÅ dålig karaktär när det gäller godsaker :-P )
Blodtrycket var 127/91 tror jag. Var tydligen bra i alla fall. Har inte så jättebra koll på vad man bör ha :-)

Just ja - läkaren igår sa att långa slanka kvinnor har oftast lindrigare förlossning. Jag känner mig inte direkt slank just nu men lång det är jag. Man hade tydligen rymligare bäcken då oftast. Det känns lovande :-)
Jag är SÅ glad att bebisen ligger åt rätt håll.
Sambon kan inte förstå hur jag väljer vanlig förlossning framför kejsarsnitt. Han skulle absolut välja kejsarsnitt om det hade varit han som haft barnet i magen. Jag tänker precis tvärtom.
Känner mig lugn och förväntansfull inför förlossningen. Den stoooora skräcken är om man känner sig helt slut eller om bebisen mår dåligt och de beslutar om urakut kejsarsnitt. DÅ tar jag hellre ett planerat snitt. Men det vet man ju tyvärr aldrig på förhand.

4 kommentarer:

  1. Vilken tur att han fortfarande ligger med huvudet neråt. Hoppas att busungen stannar så. Men var bra att du får kolla hos barnmorskan när du känner dig orolig! =)
    Vad fin vagnen var!! Är det mysigt att ha den hemma?
    Alla andra saker var såklart jättesöta de med.

    Var hittade du spjälsängen? Den var jättesöt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har redan bäddat m lakan och skallran :-) Fast vågar inte ta ut nåt i förskott så lapparna får sitta kvar och den står instängd i ett rum där katten inte har tillträde. När bebisen är ute och lever ska jag klippa alla lappar! :-)

      Hittade den på Sleepo.se. Höj- och sänkbar sida, 1095:- och frakten ingår. Kunde bara inte motstå... Nu slipper vi sno systerdotterns säng innan hon är redo att släppa den!
      De säljer Troll lux för 1395:- också. Men ni skulle ju ha paketet m skötbordet så då kanske ni får bättre pris ändå :-)

      Radera
  2. Undrar vad jag går som, som gått upp 18 kg! Inte lång och slank iaf... Nu är det inte långt kvar, för nån av oss. Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror man kan ha en "lätt" eller jobbig förlossning hur man än ser ut. :-)
      Har du samlat på dig vätska också? Jag har klarat mig lindrigt på den fronten hittills.
      Ja, det närmar sig med stormsteg nu!!! :-D
      Kram

      Radera