Lilypie Second Birthday tickers>

tisdag 10 juli 2012

Djungel

Har börjat överväga alternativet att syrrans yngsta kanske inte vill släppa sin spjälsäng. Letar efter vad jag vill ha om vi måste skaffa en egen.

Först tänkte jag säng som säng. Men efter att ha rotat runt och funderat så har jag insett att jag vill nog ha en där man kan höja och sänka ena långsidan. Tror det kan vara VÄLDIGT bra för ryggen sen när barnet sover med sängbottnen nere.

De jag hittat är Brio, Troll och Kaxholmen. Gillade Kaxholmens Anna (med svarvade pinnar) mest, men även Kaxholmens Nina. Ingen som har en vit sån till övers?

Finns ju fortfarande ett litet hopp att vi ska få låna syrrans, men vill ha en plan B om utifall.
Sambon tycker vi ska köpa en ny för att det är smidigt. Åka till affär, köpa, åka hem. Klart. :-) Själv tycker jag det är mycket pengar m ca 1500 när man kan köpa begagnat. Eller låna gratis...

2 kommentarer:

  1. Spjälsängen e jätteviktig för mig att köpa ny. Vi ska köpa ett paket från troll som innehåller skötbord + spjälsäng. Ska bli såå kul!! =)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, då tror jag jag vet hur de ser ut för jag såg ett sånt paket när jag letade runt :-) De var fina!
      Men vi har inte plats för sånt skötbord på toaletten så det kändes inte som ett alternativ för oss.
      Vi ska kolla lite på sängar när vi hämtar barnvagnen (!!!) imorgon. Tänkte att jag måste ju ha lite belöning efter vändningsförsöket så vi åker och hämtar hem vagnen direkt efter vändningen :-D
      Kram

      Radera