Lilypie Second Birthday tickers>

söndag 22 juli 2012

Nyvaken

Vi har en mycket orättvis arbetsfördelning här hemma.
Katten sover i fåtöljen, jag har precis vaknat i soffan och sambon är ute med grästrimmern och kör längs staketet i hästarnas 5 ha hage...

Bäst har katten det för han har ju inte ens förstånd att ha dåligt samvete ;-)
Jag rör mig minimalt om dagarna nu. Vankar ner till stallet. Längtar efter att få gå promenader med barnvagnen!!

Funderar på att fixa en gissningslista på när det kommer ut en bebis. Någon som vill vara med och gissa?
Såhär tror vi själva:
15 aug. Sambon
19 aug. Lilla jag

3 kommentarer:

  1. Jag känner igen den där arbetsfördelningen och skulkänslorna av att vara oduglig. Vi kommer nog få vår del av kakan sen med nattvakningar osv.
    Igår så rensade J hela (alltså heeela) vår lägenhet så att bebis får plats med sina saker. Jag låg på sängen å talade om vad jag tyckte kunde slängas. Himla rättvist =).
    Kram

    SvaraRadera
  2. Sv
    Javisst går det fort även om det känns grymt länge sedan vi var på förlossningen. 

    SvaraRadera