Lilypie Second Birthday tickers>

måndag 16 juli 2012

Den där orken

Vad hände med den där orken man brukade ha? Sambon åkte in till stan en sväng och jag tänkte mig lite stalljobb. Inte som i att mocka och så, utan plockade undan lite och sopade lite i mycket lugn takt. Blev helt matt :-) Orkar inte ens en bråkdel av vad jag gjorde förr... Blir lite frustrerad över det ibland, men orken kommer nog tillbaka så småningom. Jag vill så himla mycket och vill ju inte lasta på sambon mer än han redan gör i dagsläget. Tycker det är jobbigt att se honom slita och själv bara stå och titta på. Men nu är det mindre än en månad kvar innan jag får börja kånka och bära saker igen :-D

4 kommentarer:

  1. Hej! Tankte bara hoppa in och saga att var dotter (det stamde, det dar testet du skrev om) foddes i onsdags morgon - hon var ju beraknad dan innan er bebis, sa fem veckor tidig. Hon vagde 2270g och allt har gatt jattebra hittills och idag fick vi aka hem. Ska skriva om hur allt gick till om nagra dagar.
    Hoppas du mar bra.
    Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen GRATTIS!!! Vad kul! Å skönt att allt gick bra! Vad liten hon måste vara..., nästan samma vikt som min bebis :-) De uppskattade ju till 2300 gram på ultraljudet.
      Nu blev jag nästan lite nervös. Jag är inte alls redo än. Räknar stenhårt med minst 3 veckor till ;-)
      Grattis igen!

      Radera
  2. Nej, bli inte nervos. Det ar ju ganska ovanligt att de ar sa tidiga, och om de ar det sa klarar de sig ju jattebra. Men ja, lite konstigt blev det att inte hinna borja mammaledigheten och ta det lite lugnt innan, fick ringa till jobbet "eh, mitt vatten har gatt, tror inte jag kan komma till jobbet imorgon".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det var ju skönt att det inte hände på jobbet i alla fall!
      Var det en jobbig förlossning? Vad härligt att äntligen få träffa henne :-)
      Är hon mest lik dig eller din man/sambo?

      Radera