Lilypie Second Birthday tickers>

torsdag 12 juli 2012

Något man inte vill höra hos barnmorskan...

...så här dagen efter vändningsförsöket!

Hade tid hos barnmorskan imorse. Igår kväll var det full rulle i magen på kvällen med sparkar och knuffar. När jag vaknar imorse känner jag en hård bula på sidan. I höjd med naveln. Åh nej, nu är han på väg att vända tillbaka tänkte jag...
Tid hos barnmorskan kl 8 (tack och lov). Berättade om den hårda bulan i magen och hon log lite och verkade tycka att jag var småsjåpig.
Så skulle hon känna på fosterläget.
"Hmm, tja det känns ju lite skumt det här."
DET är ord man INTE vill höra dagen efter vändningsförsöket.
Vi fick gå in till ultraljudsapparaten helt enkelt för hon kunde inte avgöra med händerna :-/

Men ultraljudet visade att huvudet snällt låg kvar i bäckenet *PUH*.
Den hårda bulan var rumpan/höften. Barnmorskan sa att höften kunde kännas nästan lika som huvudet. Så nu är jag lugn igen :-D
Hon sa att jag skulle ringa in om det var så att det kändes konstigt och att jag trodde att han vänt sig. Då skulle jag få komma in på en extrakoll i så fall. Det känns jättebra!
Men förhoppningsvis ska det inte behövas.

Läkaren igår trodde ju inte att han skulle vända tillbaka eftersom det istället för några minuter tog hela TRETTIOFEM minuter att få runt lillbusen. Jag hoppas att han har rätt!
Oj, nu åskar det här. Får väl koppla ur datorn en stund.
Kommer tillbaka med lite foton på lyxåket och lite shopping sen! Alldeles strax :-)
Lovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar