Lilypie Second Birthday tickers>

måndag 6 februari 2012

Dagarna rusar

Tiden går så fort ibland! Särskilt helgerna ;-)
Vaknade helt uttorkad imorse. Antingen har jag sovit hela natten med vidöppen mun eller så drack jag alldeles för lite igår. Vet inte. Vet bara att jag är enormt törstig idag! Men vatten finns ju i obegränsad mängd och är alldeles gratis på jobbet så det är ju inget problem.

Blev ingen ridning i helgen för jag tyckte det var lite för kallt. Både för mig och för dem.
Idag är det strålande sol och blå himmel, men kallt trots att det inte är så många minusgrader på termometern. Skönt att man har ett inomhusjobb i alla fall!

Funderar på om veckans projekt ska få bli att ta reda på vad för slags bilbarnstol, babyskydd alltså, vi borde införskaffa oss. Jag vet så mycket som att vi inte har isofix i våra bilar så vad är det då man ska ha?!?
Finns det fler alternativ? Finns det något babyskydd som är bättre/sämre än de andra? Vågar man köpa ett begagnat babyskydd? Mååånga är frågorna. Någon som har någon värdefull input här?
Vi är ju helt nybörjare på detta :-)
Men det är bäst att börja tänka och fundera redan nu. Man vill ju inte klura ut allt i sista sekunden sen när det är varm härlig sommar och man bara vill sitta på altanen och vicka på tårna och vänta på bebisens ankomst!!

Igår avslöjade sambon för sin syster att hon ska bli faster. I veckan ska svärmor också få veta :-)

Det känns som att jag har gått upp en del i vikt nu. Inte så att det syns någon kula på magen, känner mig mer valrossformad... uppsvullen liksom. Lite småfet sådär ;-)
Men än kan jag ha mina vanliga jeans! De sitter ganska lågt så magen får plats ovanför. Tur det!
I helgen premiäranvände jag mina svarta mammajeans. De sitter inte 100 bra än, men det blir nog bättre med en liten kula på magen sen. Har ju en mammakjol också, men har inte varit så sugen att klä mig i kjol nu i detta vinterväder. Men den lär bli desto mer använd i vår/sommar sen :-D

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Här kan du läsa om våran dröm att bli gravida!

    Grattis till din graviditet!=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kollar in hos dig. Hoppas att det går bra för er!!
      Kram

      Radera