Lilypie Second Birthday tickers>

tisdag 7 februari 2012

Funderingar

Det är minst sagt rörigt i mitt huvud idag. Alla möjliga tankar passerar som hur sjutton vet man vilka grejer man ska köpa? Babyskydd, barnvagn, det ena med det tredje till tankar som...hur många blöjor gör en nyfödd av med per dygn? Hur ska man kunna planera för allt man inte har en aning om?
Jag är en planeringsmänniska. En sån där som skriver listor. Om allt. :-)
Men om några månader kan man inte längre planera livet...inte förrän man vet hur den lilla vill ha sina rutiner.

Det är rätt härligt att en vän nu fick barn och man inte känner den där starka avundsjukan. Jag har inte ens varit ledsen utan bara uppriktigt glad för hennes skull! Det är första gången på MÅNGA år som jag inte först blivit ledsen. Inte så att man missunnar folk att bli gravida och få barn, men när man själv kämpar och det inte händer något så...det är så fruktansvärt jobbigt.

Lite jobbigt är det att berätta för vänner som man vet inte heller kan få barn. Har skrivit ett brev till en av mina vänner. Jag tror och hoppas att det blir bäst så. Skulle inte själv ha uppskattat att få det face to face när man kanske bara blir jätteledsen. Bäst för MIG är (har varit) att få veta det hemma, få vara ledsen, bryta ihop, sen ladda mentalt innan man träffar personen i fråga. Jobbigt det där... man vill ju berätta, men inte vara dum. Att inte berätta alls är ju heller inte snällt. Hur man än vänder sig har man ändan bak :-/

5 kommentarer:

  1. Tusen tack för dina svar i min blogg speciellt angående IVF! Förstog och lärde mig lite mer.

    Angående och berätta får vi väl bara invänta och se hur det känns med tiden tror jag? Ingen av oss har lust att berätta just nu, emn ibland vore det skönt att ha någon och prata med de om, men skönt med bloggen nu när man kan skriva av sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också det är kanon med bloggen. Där träffar man folk som vet man går igenom och kan stöta och blöta saker. Eller bara gnälla av sig lite för att inte göra det på omgivningen :-)

      Bra att du blev lite klokare av mitt svar. Sen finns det säkert andra som har andra erfarenheter att dela med sig av! :-)
      Kram

      Radera
  2. Hej. Har precis kollat in dina datum och tankte bara saga att jag hade aggplock den 22 nov, aterforing den 25 och babisen ar beraknad 14 augusti. Roligt. Nu maste jag folja din blogg da vi ar nastan exakt i samma vecka. Hoppas allt ar bra. Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Hur mår du nu? Syns det någonting på magen än?
      Kram

      Radera
  3. Ja, det syns nog lite om man tanker pa det, men det mesta ar nog mat och svullnad fran alla ivf-droger. Kommer inte i mina byxor i alla fall :)

    SvaraRadera