Lilypie Second Birthday tickers>

måndag 27 februari 2012

Ny vecka, men ändå inte ;-)

Ny vecka på arbetet, men de RIKTIGA veckorna börjar på onsdagarna ;-)
15+5 idag och snart är det vecka 17!
Kom inte i säng förrän 22:30 igår så imorse var det tungt att vakna... Jag kommer vara den enda mamman som sover som en liten gris trots bebisskrik om nätterna sen... :-S Tur att sambon är så himla lättväckt. Tur för mig alltså ;-)

Vi letade lite info om barnvagnar på nätet i helgen, men hade ingen större framgång. Står ju nästan ingen info om dem! Får ta oss iväg till en affär och prata med någon kunnig istället. Så att man vet lite mer om hur/vilken man ska välja.
Jag vill ha en stabil och lättkörd vagn, som har stora hjul och justerbart handtag (eftersom vi är hyfsat långa båda två). En vagn som funkar både som ligg- och sittvagn och som är lätt att fälla ihop och lyfta in/ut ur bilen. Vill inte hålla på och köpa en massa nya vagnar utan vill ha en som funkar hela tiden. Ok om man kanske köper någon liten paraplyvagn eller nåt sen, men jag vill ha en bra rejäl sitt- och liggvagn till att börja med. Lutar åt att vi köper en ny. Kan få låna syrrans gamla, men den har ju 3 barn haft som både liggvagn och sittvagn och den har 10 år på nacken. Lite osäker på hur länge den vagnen håller ihop...
Man kan ju alltid sälja vår vagn sen om det inte skulle bli någon mer bebis!

Apelsiner är fortfarande vrålgott! Blodapelsiner är inte alls samma sak. De får sambon ha i fred :-)
Igår åkte utemöblerna fram! Tyvärr för blåsigt för att sitta ute, men snart är det nog premiärfika på nybyggda altanen. Längtar!!
2 veckor till RUL nu :-)

7 kommentarer:

  1. Då måste jag tipsa om bloggen Allt om barnvagnar: http://blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/. Därifrån har jag fått en massa tips och idéer om vagn. Lycka till i jakten!

    SvaraRadera
  2. Åh TOPPEN, då ska jag kolla där ikväll!! Tack!

    SvaraRadera
  3. Haha, jag känner igen det där med att veckorna egentligen börjar på onsdagar... ;)

    SvaraRadera
  4. Måste bara tipsa om den vagn som vi har. En emmaljunga citygross. Använde den 4 månader med en hårdlift sen tog vi bort den använde bara sittdelen. Min dotter blev 2 i november. Så vi har använt samma vagn i 2 år och 3 månader. Vi har en liten vagn också. En acta gracco, den använder vi när vi ska åka långt och har mycket packning i bilen :) Du kan gå in på emmaljungas hemsida och kika runt lite :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh! Det är den jag tittat mest på faktiskt...! :-)
      Tycker den är fin och den verkar praktisk.
      Den och så Edge duo.
      Är det någonting du varit missnöjd med på den? Funkar den bra på grusväg, i snö och modd etc? Lätt att fälla ihop och lyfta in i/ut ur bilen?
      Vad är det bästa med Emmaljunga city crossen?

      Radera
  5. Jag är inte missnöjd med nånting på vagnen. den har varit helt underbar. vi kommer spara den till eventuellt syskon.
    Den är väldigt lätt för att vara en kombivagn. tror att den bara väger 13 kg.
    Den kör genom allt. funkar fint i stan som på landet. lättstyrd.
    Väldigt lätt att lyfta ur bilen. Det bästa med city grossen är att den har 4 lägen på sittdelen. inte 3 som alla andra har varit:)

    SvaraRadera