Lilypie Second Birthday tickers>

måndag 13 februari 2012

Om helgen och lite annat

Vecka 13+5 idag. Det rullar på, men än känner jag mig bara tjock. Allmänt svullen. Gömmer mig i stora gosiga tröjor någon vecka till tror jag ;-) Det tar emot att "outa" nyheten på jobbet. Vet inte varför?! Kanske för att jag mest känner mig tjock och inte så där fint gravidrund? Mamma har velat tala om för sin bror också, men jag vill ha det lite för oss själva ett tag. Inte för att det spelar någon roll egentligen. Jag menar, det påverkar ju inte graviditeten på något sätt! Kanske är det att det är jag själv som har lite svårt att ta till mig att jag faktiskt ÄR gravid. Att det faktiskt bor en liten människa inuti mig!

Det blev inget helgbesök hos barnfamiljen. De hade feber och då sjönk vår lust att hälsa på till noll... Men det är ju ingen panik. Det är ju låååångt till augusti! Får ju låna en hel del av min syster också. Dessvärre har hon ju bara tjejer, så antingen får vi låna massor av kläder - eller väldigt få. Beror ju på om vi får en liten tjej eller kille :-) Fast bebisleksaker är ju desamma!

Nyser och nyser och nyser. Har hållit på så här några dagar nu. Vet inte om det är allergi eller nåt annat. Är lite både och. Är ju rätt skönt att nysa, men lite tröttsamt i längden att man måste springa och snyta sig hela tiden. Är trött idag. Trots att jag inte varit upp och kissat i natt (!). Men jag har vaknat flera gånger. Visserligen somnat så fort jag vänt på mig, men säkert blir man trött av det ändå. Jobbigt att vara så sömnig på jobbet :-(

Funderade över hur smart det är att rida när man känner av lite foglossning, men i helgen kunde jag inte hålla mig. Red båda hästarna och det var såååå underbart! Gör inte ett dugg ont att rida. Lite ont i bäckenet när man hoppar av och går, men inte när jag rider. Så svårt det där, men det betyder ju så otroligt mycket den där tiden uppe på hästryggen!!

Nu är det mindre än en månad till RUL! (Rutinultraljudet) Längtar!!
Snart är vecka 15 här också, vad det går fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar