Lilypie Second Birthday tickers>

torsdag 9 februari 2012

Luktsinnet

Luktsinnet förändras verkligen. Jag tycker en hel del saker luktar rätt mysko nuförtiden.
Jag har ju normalt sett ett ganska dåligt luktsinne, men inte nu längre.
Dagens lukt: det luktar snus om mina fingrar!
Notering: jag har aldrig vare snusat eller rökt i hela livet. Inte ens provat på! 
Mycket märkligt fenomen! Varför är det så? Finns det någon anledning till att man känner dofter/lukter mycket starkare nu? Ska man få mer tid på sig att "fly" om man känner röklukt etc tidigare eller vad? ;-)
Måste ju finnas någon anledning som är sen urtiden.

Sen undrar jag lite över varför det smakar hundskit i munnen ibland. Inte särskilt länge och jag tror faktiskt inte att det luktar så. Men helt plötsligt smakar det väldigt illa för att lika snabbt försvinna igen. Utan att må illa samtidigt. Lustigt :-)

5 kommentarer:

  1. Det är konstigt med luktsinnet ;)

    SvaraRadera
  2. Ha ha hundskit i munnen. Du kanske har en inflammation i en tand? Låter bättre. :)

    SvaraRadera
  3. Tea: ja jättelustigt! Sen att man ändrar smak. Det som var gott igår behöver inte vara det idag :-D

    Libra: Tror det borde lukta/smaka illa hela tiden då. Det här är bara 10 sek kanske en gång i veckan. Helkonstigt, men lite roligt ;-)

    SvaraRadera
  4. Jag har också haft precis samma med bajssmak i munnen ibland. Brukar jag inte direkt ha i vanliga fall. Vi kanske måste börja borsta tänderna lite oftare? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gäller att skynda sig med tandborsten bara, för det försvinner ju så snabbt igen :-) Hahaha

      Radera