Lilypie Second Birthday tickers>

onsdag 15 februari 2012

Lite lustigt

Jag tillhör de där som inte kan bita i en citron utan att grimasera med hela ansiktet och rysa. Det är gott, men i lagom dos. Som en skiva i en kanna vatten eller enstaka droppar på fisk t.ex.
Köpte naturell yoghurt. Tänkte att jag skulle smaksätta den lite själv. Med någonting gott.
Igår blev jag sugen på citronyoghurt. Jag fattar inte varför det inte finns i Sverige?!? Det är skitgott. Åt det varje dag när vi var i Italien. Så igår kom jag på den smarta idén att droppa 10 droppar konc. citron i yoghurten. Insåg ju att det inte skulle smaka som den citronyoghurt jag tänkte mig, men ta mig sjutton. Helt annan mycket syrligare smak men riktigt gott! Vad är det med det här citrusfruktnojan som de flesta verkar ha??
Fler saker som är gott:
Apelsiner
De gula bitarna i gott och blandat.
Juice

Men hittills inga konstiga saker som cigarettaska eller slicka på skosulor eller nåt sånt ;-) Man får vara glad för det :-P

2 kommentarer:

  1. Har ätit citronyoghurt sen nyår...så det finns här. Tror den är från Verum

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det måste jag kolla upp!! Hittar jag på den kommer jag vara dig evigt tacksam :-D Vattnas i munnen bara jag tänker på citronyoghurt...:-)

      Radera