Lilypie Second Birthday tickers>

måndag 20 februari 2012

Denna eviga väntan

14+5 nu, snart vecka 16. 3 veckor prick till rutinultraljudet. Längtar!
Förhoppningsvis får vi veta vilken liten sort det är som ligger där inne och bakas :-) Hoppas, hoppas att de kan se det och tala om!

Magen börjar synas allt mer och det börjar bli svårt att dölja den! Sambon kallade mig "tjockis" i helgen :-)
På jobbet står jag lite lätt framåtlutad och hoppas att det inte syns alltför mycket när man tittar på mig. Fast snart går det nog inte längre. Hade jag varit smal som en sticka (som jag en gång i tiden var) hade nog folk frågat redan, men nu har jag ju tur att ingen vågar fråga någonting än :-D De tror nog bara att jag äter mycket godsaker på helgerna ;-)

Malen har hittat mitt långa sköna svarta linne. Precis på magen har de valt att gnaga ett 10-tal hål :-/ Så nu i helgen när jag tog på det såg jag ut som en darttavla ;-)
Såå synd på sköna linnet!! Men det blir ju inte direkt diskret när magen putar ut och det lyser 10 vita prickar...

4 kommentarer:

  1. Jag räknar också ner till den 12:e! Det är ju faktiskt snart :) Vi har inte tänkt att ta reda på vad det blir men jag ser verkligen fram emot att få se att det finns en liten bebis där inne. Vi var ju på ultraljud i v 9 senast och då såg man ju inte så mycket. Och ja, det är underbart att börja få en liten bula!! :) När har du tänkt att berätta på jobbet? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, ja då får du verkligen se skillnad. Jag har ju tjuvkikat på lill*n en gång i och med KUB-testet. Ser fram emot att sambon ska få se snart också :-)
      Har berättat för mina 2 chefer. Övriga tänkte jag...eh...helt fräckt inte berätta något för. De får väl fundera först och så småningom upptäcka ;-)
      Blir ju mer tydligt om man klär sig i mammakläder och låter magen synas. Än gömmer jag ju mig i stora tröjor så det är inte så lätt att gissa än antar jag.
      Snart är det 12:e!! :-)
      Kram

      Radera
  2. Vad kul att du börjar få en bula. Du ska inte sätta upp någon bild? Tänk att det bara är 3 veckor kvar tills ditt rul!! Åh vad kul! Det var ju inte allt för längesen som du ruvade..=)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bild?! Ehhh... ska tänka på saken ;-)
      Ja, 3 veckor! Hoppas de går FORT!! Har redan klarat av 37% av graviditeten. Det känns helt sjukt. Jag säger som du - det var ju alldeles nyss man ruvade!!
      Hoppas det går bra på ert VUL, det är ju också snart! :-D
      Kram

      Radera