Lilypie Second Birthday tickers>

fredag 10 februari 2012

Kyla

Riktigt kallt imorse och jag är jätteglad att inte vara höggravid nu! Det måste vara jobbigt att behöva köpa nya vinterkläder bara för att få plats i dem. Känns mycket mer praktiskt att vara höggravid på sommaren :-)
(Återkommer i juli när det är 35 grader varmt i sovrummet och man inte kan sova, håller säkert inte med då ;-) )

Skönt också att inte behöva fundera på om det är bra eller dåligt att ta ut en nyfödd i 17 minusgrader. Finns säkert andra fördelar med att få barn på vintern, men just nu är jag rätt nöjd med mitt alternativ!

I helgen ska vi åka och kika på lite bebisgrejer vi kan få låna. Skoj! Skönt också att inte behöva köpa allt själv. En hel del saker har man ju en så kort period. Andra saker (som vanliga små legobitar, bilar, dockor etc) kommer ju användas under måååånga år så det känns mer ok att köpa eget.

3 kommentarer:

  1. Sa tanker jag ocksa. Mysigt att va sa dar halvvags pa varen och slippa en massa bylkiga klader, men visst vi kommer nog klaga framat juli, haha.

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt att hämta hem en massa bebissaker. Skulle vara kul om du ville visa upp en bild sen.
    Jag ser verkligen fram emot att skaffa allt som en liten skulle behöva.
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska absolut visa med bild sen, men nu blev det inget av med besöket i helgen då barnfamiljen hade feber och vi ville inte riskera bli smittade så vi skjuter på det ett tag. Känns inte som det är någon panik att låna saker än på ett tag ;-)
      Jag ser också fram emot att boa. Sätta ihop spjälsäng, bädda med lakan, tvätta små minikläder... LÄNGTAR!
      Kram

      Radera