Lilypie Second Birthday tickers>

torsdag 5 april 2012

Åhhhh

Snart bara en halvtimme till PÅSKLEDIGT!
Någon som har missat att jag ser fram emot det? ;-)

Ska hem och packa alla grejer vi ska ha med oss på minisemestern, sen titta till hästarna och finns det tid över ska jag nog kolla igenom bebiskläderna och se vad vi kan tänkas behöva mer av.
Bland de minsta kläderna (50-56) har jag mest satsat på bodysar. Tror att det kommer vara relativt varmt då den storleken gäller så jag kan tänka mig att man rätt ofta bara har blöjan på och inga kläder alls?
Vill ju ha några byxor/sparkbyxor, någon tröja och några pyjamasar också, men de växer ju så snabbt ur dem. Frågan är hur många man behöver??
Syrran har varnat för sparkbyxor med fot. Att bebisen drar upp benet och fastnar med foten uppe i byxbenet. Är det fler som har den erfarenheten? Jag hann köpa några såna innan hon sa det, så får väl se om jag är av samma åsikt sen :-)

Är det någon som har koll på lämpligt antal kläder till en nyfödd? Kan tänka mig att det skiljer en hel del mellan hur mycket kläder olika folk har haft till sina bebisar, men på ett ungefär sådär?
Hur många bodysar?
Hur många byxor/sparkbyxor/tröjor/strumpor/pyjamasar?
Inte så att ni måste in i garderoben och räkna, men 5? 10? 20?

Antar att det är en fråga om hur ofta man vill köra tvättmaskinen också ;-)

4 kommentarer:

  1. Min erfarenhet är att inte köpa för mycket. Vi fick mycket presenter. Det var varmt när Signe föddes så inne blev det ofta bara body men så fort man gick ut ville man gärna ha kläder som skyddade mot solen.

    Sv:
    Jag mår likadant. Möjligen att symtom som halsbränna, svullnad och sånt kommit lite tidigare den här gången.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju risk att det är varmt i aug/sept. Man får väl i "värsta fall" åka och kompletteringshandla nåt plagg eller be mamma shoppa nåt (hon lär inte vara svårövertalad, jag får redan bromsa henne... ;-) )

      Radera
  2. Åh det där men kläder e ju så himla svårt och jag tror ändå att man står där med för många plagg i slutändan eftersom man brukar få endel av vänner o bekanta när bebisen e född :]
    Vi hade förberett oss med ungefär tio bodysar i varje storlek, typ fem byxor o tröjor o pyjamasar o strumpor etc, och så visste vi ju att Bullen var en tjej så en och annan söt klänning slank ju också med :].. och vi har klarat oss fint på det, men då har vi nära till tvättmaskin, vilket har behövts ibland när det har varit bajsfest ;].
    ..Och vafasen, hellre för många plagg än för få & sen finns ju alltid typ tradera och blocket sen när bebisen har vuxit ur kläderna :].
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanon - då vet jag vad jag ska sikta på! Får köpa fler bodysar :-D *lycklig* och tröjor OCH byxor. Det är ju sååå roligt att handla!! Som du säger - går de inte åt finns ju tradera :-)

      Radera