Lilypie Second Birthday tickers>

tisdag 3 april 2012

Saker jag inte bör göra

Jag har upptäckt en hel del saker jag inte borde göra.
Varför? För att det gör ont i bäckenet efteråt.
Kan jag låta bli? Nej, jag vill ju inte bara stå och titta på... :-/

Saker jag inte borde göra:
Köra kundvagn
Sitta framåtlutad på jobbet
Bära kartonger/vattenhinkar/annat tungt
Klänga i och ur traktorn upprepade gånger
Stå framåtlutad (främst när det redan gör lite ont)
Stå på höger fot och lyfta vänster (när det redan gör ont i bäckenet är det en omöjlighet)
Dammsuga
Stapla ved
Rida funkar konstigt nog, men nu är både hästarna och jag otränade efter så dålig kontinuitet i ridningen. Vill inte rida när det redan gör ont OM det skulle bli värre av det... Funderar på att ge dem en låååång vår- och sommarvila. Lillhästen är redan rätt omusklad och jag blir ju inte lättare med veckorna direkt :-S Gammelhästen har en enorm grundkondition, men börjar bli lite stel i kroppen så det känns inte rättvist att rida dem 1-2 gånger i veckan bara.

Saker jag kan göra: sitta/halvligga i soffan, ligga i sängen, stå och titta på när andra jobbar.
Hmmm, jag vill OCKSÅ göra nytta! Jag som inte gillar att delegera, men sambon har fått ta över all vattenpåfyllning till hästarna i nuläget (fylla vatten i tunna med hjälp av hink). Bara gräset börjar växa går de i en hage nära huset så att man kan fylla vatten med slang så då tar jag tillbaka kontrollen igen ;-)

Önskar så att kroppen samarbetade lite bättre, för viljan är det inget fel på ;-)

4 kommentarer:

  1. Inte kul!

    Sv:
    Blev kladdkakemuffins idag istället. De ska bara vara inne i ugnen i 10 minuter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är ju också riktigt goda!! :-)

      Radera
  2. Ajdå, listan på vad som inte går var lite längre =(. Hoppas att det vänder för dig.
    Tror att du gör rätt i att ge hästarna lite ledigt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jättefrustrerande. Ska försöka lära mig den listan nu och FÖRSÖKA låta bli. Några av sakerna i alla fall. Att det ska vara så svårt att låta bli när man VET att det gör ont sen. Inte någon timme efteråt utan dagar...
      Ja, jo...jag antar att det är bättre än att rida halvdant. :-)
      Kram

      Radera