Lilypie Second Birthday tickers>

tisdag 17 april 2012

Ångest...

Här är ett av de ämnen jag arbetar mer eller mindre dagligen med. Ångest.
Känner inte att jag kan fortsätta som jag brukar bara. Svårt att jobba med bakbundna armar!

FARLIGA EGENSKAPER


2.1 Klassificering av ämnet eller blandningen

Klassificering enligt förordning (EC) Nr 1272/2008 [EU-GHS/CLP]
Mutagenitet i könsceller (Kategori 1B)
Reproduktionstoxicitet (Kategori 1B)
Specifik organtoxicitet - enstaka exponering (Kategori 3)
Irriterande på huden (Kategori 2)
Hudsensibilisering (Kategori 1)
Akut toxicitet i vattenmiljön (Kategori 1)
Kronisk toxicitet i vattenmiljön (Kategori 1)
Klassificering i enlighet med EU-direktiven 67/54/EEG och 1999/45/EG
Kan ge ärftliga genetiska skador. Mycket giftigt för vattenlevande organismer, kan orsaka skadliga
långtidseffekter i vattenmiljön. Kan ge allergi vid hudkontakt. Kan ge nedsatt fortplantningsförmåga. Kan ge
fosterskador. Irriterar andningsorganen och huden.

Oh well, lillkrabaten mår säkert fint, men jag är inte helt bekväm med den här situationen. JAG VILL ÅKA HEM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar