Lilypie Second Birthday tickers>

onsdag 11 april 2012

Vecka 23 (22+0)

Jaha, då var det ny vecka igen då! Här rusar tiden fram!!
Började fundera lite på semester och insåg att jag har bara 13 veckor kvar att jobba :-o (förutom den här veckan, men det är bara idag och sen 2 dagar kurs i huvudstaden)
Oooups - vad hände?! Hur gick det här till?? Är det verkligen inte mer?
Ska ta 4 veckors semester har jag tänkt mig och sen är det bara en halv vecka till beräknad födsel och då hade jag tänkt ta ut föräldrapenning de dagarna.
Jösses - måste nog börja planera lite på jobbet!! Trodde det var många fler veckor dit. Känns ju avlägset med sommar än så länge :-)
Längtar enormt efter semester gör jag i alla fall!
Trött som jag vet inte vad. Somnade strax före 21 i soffan igår så då gick vi och la oss. Vaknade (kisspaus) kl 1 och hade svårt att somna om igen sen. Död imorse. Trött hela förmiddagen. Känns som att den där tröttman från före vecka 12 är på lite återbesök ;-)

Efter några påskdagar med lite sparkar/buffar så känns det betydligt mer igår och idag.
Blöder näsblod en hel del och blir täppt i näsan av att det levrar sig till stora jätteklumpar. Inte särskilt fräscht alls... men finns inget att göra åt saken antar jag. Imorse var jag så trött att jag drömde lite om att få sjukskriva mig och bara vara hemma och dega. Men det tar emot. Dåliga samvetet är inte att leka med så det var bara att klä på sig och ge sig av mot jobbet. Med tanke på hur segt det är att jobba funderar jag nu på om jag verkligen gjorde rätt som åkte hit? Men att sjukskriva sig för trötthet?? Det tar emot.

6 kommentarer:

  1. Jag har också näsblod. Redan liksom. Får börja använda Nozoil igen. Det brukar hjälpa för mig. Har du inte fler semesterdagar att ta ut? Kanske en långweekend? :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Långweekendar är ju trevligt, men har ju precis haft en (som jag mer eller mindre sovit mig igenom). Vill spara semesterdagarna till sista månaden för jag tror att man verkligen behöver dem då. När man är rund som en boll, tung och det är varmt ute och inne.;-)
      Får försöka stå ut helt enkelt. Förra tröttperioden gick ju över så småningom.
      Nozoil? Vad är det? Kanske något jag måste kolla upp... :-)

      Radera
  2. Jo klart. Kanske bättre att spara. Nozoil är en olja som nässpray. Jättebra mot torra slemhinnor. Består av linfröolja. :)
    Testa det!!! Finns på apoteket.

    SvaraRadera
  3. Sesamolja var det visst :D

    SvaraRadera