Lilypie Second Birthday tickers>

måndag 30 april 2012

Utmaning

Utmanad!
Jag har blivit utmanad av Marielle!
Reglerna är:

- Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog.
- Then, choose 11 new people to tag and link them in your post.
- Create 11 new questions for the people you tag to answer.
- Go to their page and tell them they’ve been tagged!
- Do not tag back to the person who has already tagged you.

1. Vad är det bästa som har hänt i ditt liv?
När jag fick tillfället att köpa min absoluta favorithäst. I år är han 24...
Eller att jag träffade min sambo.
Eller så var det när jag såg plusset på stickan den där decembermorgonen 2011 :-)

2. Vad gör du helst i sommar?
Då vill jag helst vara hemma hela tiden. Sitta på altanen, ligga på en solsäng och slappa, gå runt och titta på alla blommor, umgås med hästarna. Bara vara :-)

3. Bästa maträtt?
Älskar thaimat. Inte allra starkaste rätterna kanske, men thaimat generellt är så himla gott!

4. Vad kan du absolut inte äta?
Lever, blodpudding, pölsa.

5. Ditt absolut bästa minne?
En semester med min bästa kompis. Utfattiga åkte vi till Grekland och bara sov, solade och läste böcker och umgicks.

6. Vår, Sommar, höst eller vinter?
Jag gillar ju variationen och riktigt bra dagar för varje årstid gillar jag skarpt. Första vårvärmen och grönskan. Sol och värme på sommaren. Höstdag med fina färger och klar luft. Vinterdag med vindstilla, sol och gnistrande snö. Men måste jag välja EN årstid är det sommaren jag gillar allra bäst.

7. Varför bloggar du?
Jag hade en privat blogg först, men där vet många vänner och bekanta adressen. Ville vara helt anonym i och med ivf-försöket, men ändå ha några att bolla idéer, funderingar och frågor med. Skönt att ha folk som går igenom samma saker att prata med, men ändå få vara anonym!

8. Katt eller hund?
Hund. Gillar både hundar och katter och har ju katt. Fanns bara tiden skulle jag ha en hund också.
Alltid velat ha en, men det funkar ju inte när man är borta och jobbar hela dagarna. Hunden ska ju ha ett bra liv också, inte tillbringa 9-10 timmar ensam hemma.

9. Hur ser ditt drömbröllop ut?
Ett litet bröllop. Jag och sambon på en fin plats, gärna en sjö eller nåt.
Kanske mamma och någon mer som vittne...

10. Vilket är ditt drömyrke?
Har alltid velat bli veterinär, men inte tålt blod och stora sårskador. Men det är nog fortfarande mitt drömyrke. Eller bonde på heltid. Det ville jag bli redan som 4-åring :-) Tyvärr lite orealistiskt om man inte föds in i det och får ärva allt. Allt sånt kostar ju en förmögenhet...

11. Trappuppgång eller egen ingång?
Jag har ju aldrig bott i lägenhet så jag får väl säga egen ingång här :-)
Skulle inte trivas alls att bo så nära inpå andra. Har hittat vårt drömställe där vi nu bor helt avskilt. Ok, vi ser till de närmaste grannarna, men det är ca 500 m dit.

Mina elva frågor är:
1. Om du fick dejta en kändis, vem skulle det vara?
2. Vilka är dina tre bästa egenskaper?
3. Vilka är dina tre sämsta egenskaper?
4. Vad kan du absolut inte äta?
5. Ditt absolut bästa minne?
6. Har du någon hobby?
7. Hur träffades du och din partner?
8. Vad ångrar du mest i ditt liv?
9. Hur ser ditt drömbröllop ut?
10. Hur många barn trodde du att du skulle få som liten?
11. Vad är det bästa som har hänt i ditt liv?
 Jag utmanar dessa elva: Libra, Dags för en liten, Tea, Kajsa, Bortom längtan, Lila, Dear pink butterfly, Min lille familj, Lilla Egget, Min längtan, Ofrivilligt barnlösa

2 kommentarer:

  1. Åh vad kul att bli utmanad, ska genast svara! :]

    SvaraRadera
  2. Kul att du svara. :) Tycker själv att det var en rolig utmaning. :)

    Kramar!

    SvaraRadera