Lilypie Second Birthday tickers>

onsdag 4 april 2012

En dag närmare

En dag närmare påsklovet. Eller lov och lov, men det är i alla fall 4 dagar ledigt och dessutom lite arbetstidsförkortning imorgon. Vi får åka hem 2 timmar tidigare :-)
Ska bli riktigt skönt med lite ledigt! Svärfar kommer och tittar till hästarna så vi passar på att dra iväg på en liten minisemester på 3 dagar. Den sista vi har på egen hand förmodligen! :-D

Så under påskhelgen blir det nog lite dött här. Vi tar husvagnen och drar iväg till ett ställe där inte ens mobilen har täckning. Ingen mobil, ingen tv, bara lugn och ro och vi två och underbar natur! Kommer njuta till max, samtidigt som jag vet att vi kommer längta hem som galningar sista dagen... Vi trivs ju så enormt bra hemma båda två :-) Men i sommar ska vi bara vara hemma. Är ju sista månaden så då är min plan att bara göra det man känner för. Kanske måla lite, eller bara sitta på altanen och läsa eller nåt sånt.

Mindre än en månad till barnmorskebesöket nu. Känns som att det var ganska långt till det här första "riktiga" besöket. Jag har ju haft en hel del frågor... Fästingvaccinet kollade jag ju upp på egen hand.
Kanske är det någon av er som sitter inne med svar på:
Hur är det med massage? Får man ta ryggmassage nu? Är det bara första 12 veckorna som är kritiska?
Sen har jag funderat lite på vad man kan göra för att undvika att foglossningen blir sämre. Några saker har jag koll på där (förutom att man ska undvika en hel del aktiviteter...) men finns säkert fler tips och råd.
Undrar också hur och när man ska anmäla sig till studiebesök på förlossningen?? Man skulle ju se till att besöka före sommaren för sen var det inga besök under sommaren...

2 kommentarer:

  1. I början känns det som man aldrig är hos mvc och i slutet känns det som är där var och varannan dag... Och gör man som jag och tar fel på datum så är man där ännu oftare ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha, men du håller dig sysselsatt då i alla fall *fnissar*
      Så länge jag jobbar ska jag nog hålla ordning, men sen när det blir semester blir jag nog lika virrig jag ;-)
      Lär få sätta mobilen på larm dagen innan jag ska till mvc!

      Radera