Lilypie Second Birthday tickers>

tisdag 24 april 2012

Man lär sig

Man lär sig nya saker varje dag.
Jag vet att man får ont i bäckenet av att lyfta tunga saker.
Igår lärde jag mig att man får ont i bäckenet även av att lasta av 14 smålådor a´ 1-2 kg från en SJ-pall som står på golvet. Det var lite oväntat. Fick vagga fram som en anka hela em/kvällen. Oh well, man vet ju inte förrän man provat. Frustrerande är det.
Idag ska jag vara lite olydig har jag tänkt mig. Ska åka och handla efter jobbet. Vet ju att det också medför ont. Men jag VILL. Har varit strategisk och skrivit inköpslista till sambon också. Han fick alla tunga saker som mjölk, fil, juice och annat. Själv ska jag bara handla det roliga på listan, hehe.
Ska klura ut några roliga maträtter, men är inte riktigt klar med planeringen i huvudet än så jag vet inte riktigt vilka ingredienser som behövs...

2 kommentarer:

  1. Det är inte lätt när kroppen säger nej med huvudet säger ja.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, man får kompromissa :-)

      Radera