Lilypie Second Birthday tickers>

torsdag 26 april 2012

Fundering

Jag blev lite orolig över lugnet i magen idag. Inte ett enda tecken därifrån... Men vid lunch vaknade någon till. Kanske blir det trångt där inne när magsäcken fylls? ;-) Så nu kan jag andas ut. Man undrar ju lite när det är helt lugnt i magen... Busunge!

Var förbi Barnens hus igår och kikade på skötväskor. En djungel...
Ni som har och använder just nu - vad är det bästa med er skötväska och finns det någon funktion som ni saknar?
Min syster hade en där själva locket kunde användas som tillfällig skötbädd. De jag hittade hade en lös dyna inuti. Vilket är smidigast? Vad ska man tänka på? Jag tänker att några halvstora fack är bra så att man kan få till någon slags organisation i väskan.

Sen har jag en fundering till. Magen...är den alltid relativt hård? Min mage känns ganska hård och har gjort det hela tiden. Sambons syster kände för ett tag sen och sa att oj, är den så hård redan.
Hmm?? Jag har ju ingenting att jämföra med så jag vet inte hur den "ska" kännas. Men i mitt huvud borde den väl bli rätt hård eftersom allting trängs där inne och bebisen är ju ändå 30 cm. Hur är era magar?
Ibland känns det som att det spänner lite i skinnet också, men jag har tänkt att det är väl så det är när skinnet sakta men säkert spänns ut?

4 kommentarer:

  1. Vissa dagar känner jag inte heller något, så det kan nog vara så. Men visst blir man orolig då! Man blir ju orolig för minsta lilla, men så kommer det nog alltid vara. Så fort man känner några rörelser igen så blir man ju överlycklig! Min mage är också hård så det är nog normalt det med. Skötväska har jag ingen aning om.. Vi har nästan bestämt oss för barnvagn men velar fortfarande fram och tillbaka. Hade ni köpt barnvagn än?
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller köpt och köpt... men vi har bestämt oss och beställt en Brio Happy (kombivagn med hård lift till) och betalat handpenning :-)
      Vi ville ha en "vanlig" barnvagn, med 4 stora hjul (luft) eftersom vi bor vid en grusväg. Ska vara bra "gung" i Happyn har jag hört och de jag känner som har en har varit nöjda.
      Men det är ju så olika vad man tycker och har för behov! Gäller ju att hitta den vagn som är bäst för just en själv :-)

      Skötväska verkar vara ytterligare en djungel när man väl har bestämt sig för vagn. Hittade en som jag gillade mer än de andra, men vill kolla runt mer och veta vad som är viktigt att tänka på innan jag köper någon. Svårt det där med att välja!!
      Kram och trevlig helg du med

      Radera
  2. Skötväskefrågan är ganska klurig. Jag hittade en jättefint, lite spontant på stan. Visade den för J som mest bara stod i chock. Den var väl lite i tjejigaste laget. Han svar vart "Aldrig i livet...jag vägrar".
    Hahaha...så vår skötväska måste ha bra med fack, passa vagnen, vara fin och passa både mej och min man. Puh!!!
    Vagnen kommer man ju anpassa efter barnet, men just skötväskan ska man ju kunna ha med sig utan vagn.
    Jäkla svårt..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha, ser en rosablommig skötväska och en karl framför mig *fnissar*
      Jo, det är sant. Det måste ju funka för båda!!
      Jag vill nog ha en helsvart tror jag så det borde inte uppbringa några våldsamma protester från min gubbe :-)
      Frågan är - vad ÄR bra med fack? Ett fack att kunna ha nappflaska/vattenflaska i. Gärna en vattenflaska till mamman också... Ett fack att ha mellanmål och annat ätbart. Ett fack till mobil/plånbok/nycklar (nappar?) ifall man inte har annan handväska med sig. Större fack med plats för blöjor, våtservetter, handduk och ett tillfälligt skötbäddsunderlag.
      Har jag missat nåt då? Behöver man fler fack?
      Vet ju att syrrans väska alltid var knökfull och ju bättre organisation desto enklare när man ska hitta nåt.
      Kram

      Radera