Lilypie Second Birthday tickers>

onsdag 28 mars 2012

50%

Halvvägs! Nästan så att man borde fira lite ikväll ;-)
Tyvärr är jag inte på partyhumör då jag lyssnat på en snarkande sambo mellan halv tre och fem. Lyckades somna om klockan fem bara för att bli väckt av väckarklockan tjugo över fem... Well well, det är väl bra träning inför höstens vaknätter antar jag! Fast det känns ju lite lättare att hasa fram i halvdvala hemma än att göra det på jobbet :-)
Snart är det ju helg igen och man får sovmorgon. (För den som undrar hur sovmorgon går ihop sig med hästarna så stavas lösningen timerstyrd fodergrind :-D Kanonbra uppfinning och värd varenda öre!)

Känner inte lika mycket i magen idag, men lill*n kanske sover än? Mer morgontrött än sin mamma till och med kanske? ;-)

Efter att ha konsulterat vaccinationsbyrån igår så har jag bestämt mig för att skjuta på tredje sprutan av fästingvaccin tills h*n är ute ur magen. Det verkar ju bli ett lindrigt fästingår i år tack vare den milda vintern så det känns helt ok!

Foglossningen börjar lugna ner sig lite nu. Skönt att vila verkar hjälpa i alla fall!
Försökte förklara känslan för sambon såhär:
Tänk dig att man är en flicka som lånar sin pappas herrcykel och slinter med foten från pedalen och landar på stången på cykeln. Så ungefär känns foglossningen (eller vad det nu är) som är i fram på bäckenet.
Så konstigt att jag kan stå någorlunda bra på vänster ben när jag har ont, men jag kan inte ens lyfta vänster ben från golvet och stå på höger ben. Lustigt! Om nu fogen sitter på mitten borde det väl göra lika ont på båda sidor?! Benen kan ju inte sitta fast i bäckenet på olika sätt på de båda sidorna?!??

2 kommentarer:

  1. Jag fick en bra bild av en läsare på hur det ser ut. Tydligen har man 1 fog på varje sida och en i mitten. Kunde inte klistra in.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, var höger fog bak och den i mitten fram sitter vet jag ;-) Vänster är den enda "snälla" fogen. Hihihi.
      Jag tycker det är hyfsat svårt att skilja den fogen baktill med hur ischiasen känns. Men den här smärtan blir bättre av vila och strålar inte ner i benet som ischiasen. Men det kan säkert vara olika på olika personer! Får extra ont när jag lutar mig framåt numera och det har jag inte något minne av med ischiasen.
      Får lära mig att ta det lite lugnare helt enkelt! Ont är ju inte roligt. Men bäckenet måste ju luckras upp, så det är väl bara att stå ut :-D

      Radera