Lilypie Second Birthday tickers>

torsdag 22 mars 2012

Houston we have a problem

Hade ställt in mig på att rida igår, så jag skyndade mig hem från jobbet. Bara för att inse att...hur gör jag nu??!? 16 grader varmt. Då kan man inte rida i termobyxor... och ridbyxorna får jag inte ihop längre. Rida i underställsbyxor?? Löste det genom att dra på ett par gamla slitna mjukisbyxor ovanpå underställsbyxorna. Inte optimalt att rida i, men det gick :-) Måste komma på en bättre lösning!
Börjar inse vad som kommer bli problemet framöver. Inte att ta sig upp på hästryggen utan att hoppa av ;-)
Man lutar sig ju framåt när man släppt båda stigbyglarna och svingar över ena benet bakåt. Där tar magen i lite redan nu! Men det är ju såååå härligt att rida - inte minst nu när det är vår i luften och man vill vara utomhus så mycket det bara går!

Har bekanta som planerat in barn nummer 2. De har inte startat tillverkningen än. Sånt stör mig lite fortfarande. Att man kan PLANERA att SKAFFA barn. För oss andra är det ju så långt ifrån en självklarhet man kan komma! Det är som att vinna högsta vinsten på en trisslott... men för andra så är det bara att plocka fram almanackan och bestämma när det vore lämpligt.

Idag utmanar jag ödet med att ha en randig (!) tight klänning på mig. Det vore väl sjutton om ingen såg magen idag ;-) Visserligen har jag en lång tröja, men den är öppen framtill. Kanske måste skaffa en sådan där bebiströja annars, där det står "bebis" på kulan, hahaha.
Om någon vill ha receptet på morgontrötthet så kommer det här: Ställ väckarklockan tidigt en morgon. Vakna 30 min innan den ska ringa, tokkissnödig. Somna om efter kisspausen. Klart. När väckarklockan sen ringer är man död. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar