Lilypie Second Birthday tickers>

fredag 23 mars 2012

Konstig kropp

Jag tycker kroppen är lite konstig.
I normala fall får jag magkatarr om jag dricker apelsinjuice. Framförallt på morgonen. En dag kan funka, men aldrig flera i rad.
Nu dricker jag ett stort glas VARJE morgon. Skitgott! Ingen magkatarr (inte ens en antydan).
I normala fall har det blivit tvärstopp i tarmarna när jag en period ätit järn (Hemofer) för att åtgärda dåliga blodvärden.
Nu äter jag 2 Hemofer dagligen plus en multivitamintablett (när är det ok att sluta med Folsyra förresten?? Ska man äta det hela graviditeten?) och har inga problem alls.
Normalt sett blir jag sjuk bara någon i närheten hostar/nyser/snörvlar. Nu har både jag och sambon varit jättefriska *peppar peppar ta i trä* trots att nästan alla runt omkring oss varit sjuka i förkylning efter förkylning.
Konstigt!! Men väldigt bra :-D

2 kommentarer:

  1. Som jag uppfattat det ska man fortsätta med folsyran. Sen ska man väl antagligen (jag gissar) äta något medan man ammar. Kroppen är allt bra häftig!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oki, då är det bara att köra på då :-)
      Får fråga hos BM om vad man ska äta när man ammar. Det har jag noll koll på! Vet bara att man lär dricka en hel del :-)
      Kram

      Radera