Lilypie Second Birthday tickers>

onsdag 21 mars 2012

Sömntuta

Jobbat flitigt hela dagen och nu har jag någon slags fikapaus. Orkar inte röra mig ur fläcken så tillbringar pausen på stolen framför datorn. Helt färdig! Jag som hade tänkt vara effektiv idag efter jobbet. Nu hägrar mest soffan/sängen och sömn... Hoppas att man inte hamnar i den där koman som var i början av graviditeten :-) Visserligen är det ju himla skönt att sova, men man missar ju så mycket roligt då ;-)
Undrar lite när jag ska få känna de första riktiga sparkarna? Det borde inte vara så långt kvar nu.

Om en och en halv vecka blir det äntligen sommartid på jobbet. Då slutar jag 40 min tidigare. Mycket bra!
Längtar redan. Redan nu i helgen får vi ju längre kvällar, eller i alla fall ljust längre om kvällarna. Så länge jag kan rida tycker jag det är underbart med fler ljusa timmar för man hinner ju mycket mer då. Än så länge hinner jag ju bara med en häst per kväll innan det blivit mörkt. Eller om sanningen ska fram så är det ju ett FÅTAL kvällar jag har orkat med att klä på mig och ta mig iväg på ridtur. Lättare att bara dra på termobyxor utanpå mysbyxor och gå ut och titta till dem och kvällsfodra etc... :-) Men viljan och ambitionen finns här, det är bara orken som tryter.

2 kommentarer:

  1. Svårt det där när man bara vill sova men ändå vill göra andra saker ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det! Man får dåligt samvete fast man kanske inte borde ha det. Man behöver ju ta det lugnt också. Man får se till att boka in lite vilotid också. För mig funkar det, förmodligen värre när man har en liten sötnos som Signe som pockar på uppmärksamhet :-)

      Radera