Lilypie Second Birthday tickers>

måndag 5 mars 2012

Hoppsan

Vad fort dagarna rusade iväg!!
1 mars var vi till Barnens hus på deras babykväll och fyndade en Brio primo babyskydd plus bas för endast 999:- Mycket nöjd med fyndet :-) Kändes lite konstigt att köpa babyskyddet redan nu, men det var ju så bra pris att vi alldeles säkert kan sälja det till samma pris om det skulle (hemska tanke) hända någonting med bebisen innan den föds.
Vi tittade på barnvagnar också och jag/vi har nu beslutat oss för en Brio Happy kombivagn med hård liggdel.
Är ju rätt varmt i augusti-september så jag tror den hårda korgen passar oss mycket bättre! Luftigare och mer plats för den lilla krabaten. De hade rea-pris på den också den kvällen, men då med mjuklift och bara färgerna brun och blå. Vi satsar nog på en svart vagn tror jag. Fördelen med Emmaljunga är att det finns mycket snyggare vagnar, men Brio happy verkade så mycket bättre när vi tittade närmare på dem.
Skönt att ha fattat ett beslut i alla fall!
Nu ska vi bara beställa den så småningom.

Helgen blev lugn igen. Hälsade på mamma i lördags och i söndags...tja...bodde vi i soffan *skäms lite*. Fint väder, jag sov mellan halv elva och halv ett i soffan. Sambon försökte väcka mig 2 gånger, men sen lät han mig sova tills jag vaknade av mig själv. Var lite orolig för nattsömnen, men det var INGA problem att somna igår kväll ;-) Jag tror jag kan sova HUR mycket som helst just nu, hahaha.
Helt slut imorse. Måndag och veckan känns oerhört lång, men dagarna rullar ju på i ett rasande tempo.
Fick med gamla vaggan hem från mamma i lördags. Sambon såg lite frågande ut, behöver vi den här redan nu verkligen, men jag envisades så nu kan jag sitta och titta på den när jag sitter i soffan :-D
Tänkte ha den på bottenvåningen och spjälsängen på övervåningen. Dels orkar jag inte springa i trappan sjuttioelva gånger om dagen sen och dels hörs det så dåligt mellan våningarna så jag tänker att vaggan blir toppen de första veckorna/månaderna när jag tillbringar tid i köket eller vardagsrummet medan lillplutten sover :-)
Måste kanske försöka fixa fram ett foto på vaggan, den är jättefin! Har inget just nu så ni får vänta lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar