Lilypie Second Birthday tickers>

måndag 12 mars 2012

RUL!

Det var en blyg liten rackarunge vi såg på rutinultraljudet!
Bebisen låg i kullerbytteform med huvudet gömt, inborrat mot min ryggrad. Hur vi än ruskade och tryckte så ville den inte visa sitt ansikte. Allt annat såg jättebra ut!
Jag ska på återbesök om en vecka för att se om bebisen är mer samarbetsvillig med att visa upp sitt lilla ansikte då.
Inte tänker då jag klaga på att få se pyret en extragång!! :-D Det är ju toppen.
Hoppas på att vi kan få en lite bättre bild den gången... Vore kul att se liiite mer än rygg och armar ;-)

8 kommentarer:

  1. Skönt att det såg bra ut även om bebis var lite blyg! Och som du säger så är det ju spännande att få se den en extra gång. Hoppas den inte är lika blyg då:) Jag ska på rul på onsdag. Börjar li lite nervös, men det ska nog gå bra!

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att det såg bra ut! Klart att den blir lite blyg av att visa sig för mamma och pappa nästan för första gången :) Nästa gång har denju hunnit bli en vecka äldre = mer mogen och mindre blyg ;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, med tanke på att vare sig mamman eller pappan gillar att bli fotograferade så är det kanske inte konstigt att bebisen inte vill vara med på bild ;-)
      Kul att det gick bra på ditt RUL! Fin bild ni fick!! Jag blev jätteavundsjuk, men får nog en huvudbild på måndag :-) Kram

      Radera
  3. Känner du något från bebis än?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag känner ingenting än. Knorrar lite i magen ibland, men jag kan inte säga att det är någon större skillnad med innan jag var gravid. När jag är hungrig låter min mage så ju, så hur vet man vad som är mage och vad som är bebis?? Väntar på sparkarna nu. Moderkakan låg i bakkant så sparkarna/buffarna borde kännas bra när man väl känner dem sen :-)

      Radera
  4. Åh vad bra att allt såg bra ut. Är jättenervös över det första VULet. :O
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det enda man ser då är att hjärtat slår. Blev lite besviken över att det mest var suddigt och att man inte såg något tydligt embryo. Men UL i vecka 12 var desto häftigare :-) Hoppas hoppas att din knodd har fina hjärtslag!!! Kram

      Radera