Lilypie Second Birthday tickers>

tisdag 13 mars 2012

Sista dagen vecka 18

Träffade både mamma och mormor igår och de säger att magen syns jättebra. Så...idag provar jag att gå runt lite på jobbet med tjocktröjan lite uppknäppt. Måste vänja mig ju, blir snart för varmt att klä sig i vintertröjor. Rena vårvädret idag ju! Jättehärligt!! Önskar jag vore ledig och kunde sitta hemma på altanen och njuta lite...

Nu vet vi vad det är för en liten krabat i magen i alla fall. Om nu barnmorskan har rätt... men det får man väl lita på! Bara att börja klura på namn nu då :-)
Ett enda virrvarr med armar och ben där inne. Jag kunde inte låta bli att fråga hur i hela friden de kan mäta alla mått om det är trillingar. Rent praktiskt alltså - hur vet man vilken arm/ben som hör till vilken kropp?!? Jo, svarade hon, det är lite bökigt i början. Första gångerna är det lite som att skriva på skrivmaskin samtidigt som man kör bil :-) Gäller att följa varje kropp för sig. Måste vara skitsvårt!

Jag är i alla fall JÄTTEGLAD att det verkar vara ett friskt litet pyre där inne :-D
Är SÅ nyfiken om den liknar mig eller sambon mest, eller en härlig blandning av oss.

4 kommentarer:

  1. Här går det undan:)
    Vad skönt att allt såg bra ut!!
    Angående magen är det ganska roligt att se hur folk som man inte berättat till tittar men inte vågar säga något:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ja visst är det! Jag är extra elak och tänker vänta och se hur länge det dröjer innan de på jobbet säger någonting. Jag tänker inte berätta nåt, hehe.
      Om jag vore lite snällare skulle jag inte ha bylsig tröja på mig... utan den syns ju magen mycket mer!

      Radera
  2. Grattis till ett lyckat och fint rul, och kul att vara lite elak på jobbet sådär haha :].
    [Kan absolut se till att göra ett sånt inlägg med vad jag tycker e viktigt att ha hemma och inte och lite annat.. har redan tänkt på det men så blir jag lät när jag mest bloggar från mobilen på sistone.. men ska skärpa mig!] :]

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja och att få ett ultraljud extra är ju skoj. Det vore toppen med ett sånt inlägg!! Å nyttigt för fler än mig säkert :-)
      Kram

      Radera