Lilypie Second Birthday tickers>

måndag 26 mars 2012

Om konsten att lära sig den hårda vägen

Om man får skitont i bäckenet av att bära vattenhinkar på 20 kg så får man alldeles säkert ont av att hantera/släpa snökedjor på ca 50-60 kg styck. Det lärde jag mig i helgen.
Men det ÄR ju så svårt att bara titta på när andra jobbar :-/
Så medan sambon hjälpte sin pappa att byta till sommardäck på hans bil tar jag itu med snökedjorna. Ajaj. Inte smart, men jag kan bara skylla på mig själv...
Ont i bäckenet både igår och idag. Så igår var en kanonlugn dag. Tillbringade den mestadels i soffan.
Ska försöka ta det lite lugnt på jobbet idag också.
Är huvudet dumt får kroppen lida heter det ju, så nu försöker jag vara lite klokare!

Har packat upp och klämt och känt på bebiskläderna i storlek 50-56 nu :-) Mysigt! Ingen vits att tvätta dem än, det spar jag till närmare BF. Annars hinner de ju bli dammiga tills de ska användas!
I lördags susade vi in på Barnens hus och beställde en alldeles sprillans ny vagn :-D En Brio happy!
Den kommer finnas att hämta i juli någon gång. Eller kanske lite innan det till och med om man vill. Det var ok om man ville hämta hem den i god tid och hinna bädda etc :-) DET vill man ju! Å provköra inomhus. Det är ju så kallad förlossningsgaranti så förutsatt att den är i nyskick får man alla pengar tillbaka om det mot förmodan skulle hända någonting i slutskedet.
(Detta är inte så intressant för er, mer en kom-ihåg-notering för min egen skull) 1500 i handpenning, resten vid avhämtningen. Skulle ta ca 6 veckor att få hem den till butiken. Känns bra att den står där om utifall man skulle behöva den tidigare. Ett par dagar innan man vill hämta den skulle man höra av sig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar