Lilypie Second Birthday tickers>

onsdag 16 maj 2012

9 av 10

Läste att 9 av 10 som föds i vecka 28 överlever! Det är ju lovande i alla fall :-)
Men plutten kan gärna hålla sig kvar några månader till tycker jag. Väntan är ju halva grejen. Lite som med hästarna. Ridningen är inte allt. En ännu större del är ju att pyssla om dem, mocka, fixa med mat etc.

Lite så är det ju med graviditeten också. Jag vill bli ännu större, hinna tvätta alla små söta kläder, ta hem barnvagnen och göra iordning den, skriva förlossningsbrev och packlista till förlossningen och hinna med att njuta av att ha en liten bebis i magen! Skulle han ploppa ut nu skulle jag känna mig lite snuvad på konfekten. Glad visserligen, absolut! För bebisen är ju efterlängtad!! Men jag vill hinna få allt det där andra också :-)

När vi var på studiebesöket fick vi höra att ett av de andra paren inte hade börjat sin föräldrautbildning än.
Konstigt tänkte jag, sista datumen var ju i april/början av maj och det passade inte för oss.
Sambon tyckte att vi skulle försöka gå så nu har han varit till BM och skrivit upp oss. Jag blev jätteglad! Även om de kanske inte tar upp någonting revolutionerande där så får man ju kontakt med andra gravida som bor hyfsat i närheten och en del info kan nog vara matnyttig. Bland annat hur man fyller i de där blanketterna till Försäkringskassan... *våndas redan*.
Hur gör man för att plocka ut föräldradagar för föräldrakursen? Måste man ansöka om det innan kursen? Antar att man inte kan få någon ersättning i efterhand? Kanske får ta och ringa försäkringskassan... eller är det någon här som har ett svar?
Moderskapsintyget - skickar man in originalet eller en kopia?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar