Lilypie Second Birthday tickers>

torsdag 31 maj 2012

76 dagar kvar

76 dagar kvar och jag undrar var alla dagar har tagit vägen?!? Var ju alldeles nyss tresiffrigt! :-o
Såg att bebisen väger nästan 1,5 kg nu. Inte undra på att man blir flåsig i uppförsbackar och att man får ont i ryggen om man står och går hela dagarna på jobbet :-)
Har inte en susning om vad jag väger, så jag vet inte alls hur mycket jag har gått upp. Kanske skulle ta och väga mig någon kväll. Inte för att vikten som sådan spelar någon roll, men viktökningen sen inskrivningen är ju lite spännande att veta och komma ihåg sen.

Börjar klia än mer i fingrarna att få börja tvätta kläder och lakan och filtar och sånt. Det KAN ju faktiskt hända att han bestämmer sig för att titta ut lite tidigare, även om jag varken tror eller hoppas på det!
Vill nog att han ska stanna tills det är nästan mitten av augusti så att man kan föda och sen ta med sig guldklimpen och åka hem så fort alla mår bra. Jag gillar ju inte sjukhus något vidare så att tillbringa flera veckor där lockar mig inte alls. Även om man såklart skulle bo där om man behöver det!
Hade vi bott lite närmare sjukhuset kanske det hade lockat med en hemförlossning, men i dagsläget är det inget alternativ. Har man en timmes resväg till sjukhuset vill man ju inte vara hemma om någonting skulle gå på tok! Nä, då får man nog bästa vården om man redan befinner sig inom sjukhusets väggar. Känns bra både för min och för bebisens skull!
Känns så overkligt bara - bara 76 dagar kvar nu!

6 kommentarer:

  1. Ja det är helt galet vad fort det går! Och vi har inte ens skaffat hälften av vad som behövs. Det enda vi har är är en vagn än så länge:) Jag får också ont i ryggen efter en hel dag på jobbet. Kommer du att jobba heltid fram till semestern? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som det ser ut nu så gör jag det. Vet inte hur jag ska göra om jag blir ännu tröttare eller får mer ont, då får man väl söka hos husläkaren antar jag och höra om man kan få bli deltidssjukskriven. Men i nuläget är planen att jobba heltid tills semestern (snart bara 6 veckor till sem! :-D)
      Äh, man behöver ju inte så himla mycket. Lite kläder, en vagn, en sovplats och en skötbädd av något slag. Sen lite förbrukningsartiklar som våtservetter, blöjor mm. Resten kan man ju skaffa sen! Så tänker jag :-)
      Fast det är ju TUR att man är två! För det måste vara urjobbigt att vara ensamstående förälder första veckorna... Nu känns det som att även om jag blir sittandes i soffan med en bebis vid bröstet 24 timmar per dygn så kan ju alltid gubben ta sig iväg och införskaffa vad vi saknar om det är kris :-)
      Du då? Jobbar du ända tills du ska ha? Heltid/deltid/inte alls?
      Kram

      Radera
    2. Okej, men 6 veckor går ju fort! Jag driver en butik så jag kan tyvärr inte ha så mycket semester som jag hade velat. Det är högsäsong här på sommaren. Jag har en vikarie som börjar jobba i butiken vecka 29 så fram till dess kör jag heltid. Sedan jobbar jag nog ett par timmar om dagen så länge jag orkar. Det är min plan, sedan får man väl se om det blir så. Orkar jag inte så får min vikarie jobba lite mer bara!
      Vi ska ta en sväng till ikea snart och köpa säng och skötbord mm. Som du säger behöver man ju inte skaffa allt innan! Kram

      Radera
    3. Vi köpte IKEAs fällbara skötbord, fast via blocket. Sen har vi barnvagn och vagga. Babyskyddet till bilen också såklart. That is it. Spjälsäng ska vi få låna så snart syrrans snart 3 åring släpper taget. Förhoppningsvis innan augusti, annars köper vi nog en på blocket.
      Är så glad över min nya barnvagn och babyskydd. Gör inget med begagnat i övrigt! :-)

      Ja, då förstår jag att du inte kan bara vara ledig... både bra och dåligt att vara egenföretagare!
      Hoppas att vikarien är bra i alla fall och att du kan släppa verksamheten lite när bebisen väl är här. Det måste vara svårt när man har egen butik att helt släppa taget! :-)
      Kram

      Radera
  2. Svar
    1. Jaa! :-) Du är väl redan "färdigboad" för Bonus kan ju komma när som helst :-D

      Radera