Lilypie Second Birthday tickers>

fredag 18 maj 2012

Klämdag

Men inte för mig inte. Nä, jag tänkte att jag skulle jobba idag. Undrar nu hur jag tänkte när jag planerade det? Har ju ingen lust alls efter att ha haft en ganska skön dag hemma igår.
Eller skön och skön. Planterade om husets alla växter. Vi har alldeles för många insåg jag!!
Gick åt 52 liter blomjord och tog större delen av dagen. Då var jag ju tvungen att sitta ner och vila lite emellanåt i och för sig. Men huuu vad jobbigt det var. På slutet hade jag riktigt ont i ryggen, kände av foglossningen ordentligt och fick sammandragningar. Borde nog inte tagit alla växterna samma dag. Men det var ju det där med att vilja och kunna. Har alldeles för mycket vilja ibland för mitt eget bästa!
Hann med och damma i princip hela huset också och sen dammsög sambon övervåningen eftersom min kropp inte är så positivt inställd till dammsugaren längre.
Sist körde jag övervåningen (3 rum plus liten hall) i tre omgångar, men det var jobbigt ändå. Så jag har (kors i taket!) tänkt låta bli dammsugaren tills lillen är ute. Fast jag har inte LOVAT nåt ;-) Men planen är att undvika dammsugaren.

Känns konstigt att vara ledig, jobba en dag och sen helg igen. Väldigt trevligt i och för sig :-) Kan tänka mig fler "endagarsveckor" ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar