Lilypie Second Birthday tickers>

onsdag 2 maj 2012

MVC, dåligt samvete och grillning

Idag var det dags att lyssna på hjärtljud och mäta magen. Minns inte måttet, men det var ett bra mått sa bm. Det låg en bra bit över medel, men inom de streckade linjerna. Hjärtat slog...155 slag per minut har jag för mig. Var lite groggy pga förkylningen så hjärnan hängde inte riktigt med på alla siffror... Bebisen passade på att sparka på det där som trycktes mot magen. Då bara sprakade det i högtalaren :-) Inget i urinen och blodvärdet var 130. Hade gått upp 4 kg. Ingen aning om det är mer eller mindre än andra? Frågade aldrig om det. Fick lite dåligt samvete när vi kom dit för på dörren satt en lapp: Om du är sjuk, avboka då din tid så att du inte smittar andra. Ehh, hoppsan då...men så dags då liksom. 5 min innan bokad tid. I och för sig tror jag inte jag smittar efter så många dagar och vi såg inga andra patienter där. Puh! Idag har jag tagit mig i kragen och släpat fram, rengjort och förberett grillen. Är ju underbart väder!! Hästarna fick också lyxmat. Istället för hö till lunch fick de gå i vårbeteshagen 1,5 timme. Oj så glada de blev!! Bakutsparkar och bocksprång och galopp innan de lugnade sig och åt så det sprutade ur öronen nästan ;-) Snacka om livsglädje!!! Just ja, ny vecka idag också. Vecka 26 redan!! Eller 25+0 :-)

2 kommentarer:

  1. Spännande! Jag var också på mvc igår i 25+0, och hjärtslagen var 148 slag per minut på min bebis. 4 kg låter som en lagom viktökning tycker jag. Jag hade gått upp 6 kg och det var också normalt, även om jag tycket det lät mycket. Krya på dig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Envis förkylning, men man kanske har sämre immunförsvar nu under graviditeten...
      Kul att höra de små liven :-)
      6 kg låter ok, är ju en hel del vikt på bebis, fostervatten och moderkakan. Resten får vi amma bort sen ;-)
      Kram

      Radera