Lilypie Second Birthday tickers>

måndag 7 maj 2012

Back to work

Jahapp. Då var man tillbaka på jobb igen då.
Höfterna och fogarna protesterar hejvilt vilket resulterar i ankgång. Mindre vackert ;-) Försöker gå sakta och hoppas att det inte ser så illa ut som det känns.

Har tappat motivationen lite. Skulle vilja vara bara hemma och fokusera på den lille krabaten i magen och vad som komma skall. Men det är ju TIO veckor kvar till semestern och fjorton-femton veckor innan han beräknas ploppa ut. Ploppa och ploppa...hmm, men det där förtränger jag nog ett tag till ;-) Jag försöker tänka som så att överlevde min syster (3 gånger dessutom) så ska nog jag lyckas överleva jag också! Tio veckor går ju GANSKA fort ändå, så snart får jag fokusera på det jag VILL :-)

Kommentar på jobbet idag: "Det var väldigt vad ni växer". Jag som inte tycker att det händer någonting med magen just nu :-o Lite hemmablind kanske? De har ju inte sett mig på 1,5 vecka nu eftersom jag varit hemma och sjuk. Klart att magen måste ha växt! Men svårt att se det själv.

Har fått lapp om att ta cellprov. Låter mysko. Man skulle inte ta prov om man hade mens eller ammade, men om graviditet sa de ingenting. Ska man verkligen ta cellprov då? Någon som varit med om det? Ingen fara att man "stör" bebisen/livmodern då? Man vill ju inte riskera någonting direkt... :-/

10 kommentarer:

  1. Min barnmorska tog ett cellprov på mig i början av graviditeten för att utesluta att jag hade något sådant problem, så det borde inte vara någon fara för dig. Men du kanske ska ringa och fråga för säkerhetsskull?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag lär ju ringa oavsett. För de skickade inte ut någon tid, så antingen ska jag ju inte gå eller så behöver jag en tid. Tyckte bara det känns lite mysko att ta prov NU. :-/

      Radera
  2. Hej!

    Du avslöjade just bebisens kön! Sarah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet. Ledsnade på att skriva den/bebisen hela tiden :-) Ingen i familjen/släkten hittar ju hit än så det kändes som att det inte spelar så stor roll. Vi vill ju överraska släkten. Eller...mamma vet, men hon är den enda! Sambon som skvallrade för henne, han kunde bara inte hålla sig :-)

      Radera
  3. Jag fick också en sån lapp om cellprov, så jag ringde, och då sade dom att man inte ska ta det om man gått längre än 18 veckor.. Innan det var det dock lugnt. Sen var det fritt fram igen att gå dit när bebisen blivit tre månader.. :].
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahh, tack!! Då blir jag genast lite lugnare :-) Ska ringa jag med för säkerhetsskull (om jag bara kan komma ihåg att ta med mig lappen), men tyckte det var konstigt att få den nu från samma ställe som mvc är på. Då väntar jag nog helst tills bebisen är 3 månader. Om man inte ammar, för då ville de inte heller att man gick.
      Även om det är relativt ofarligt vill man ju inte på något sätt riskera nåt...

      Radera
  4. Jag fick precis en kallelse också och enligt min barnmorska går det bra att ta provet i samband med efterkontrollen. Låter iofs skumt med tanke på amningen.. Jag får nog kolla upp det lite mer jag också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi får kolla upp det här. Jag tänker att annars får väl cellprovet vänta tills det är läge helt enkelt :-)

      Radera
  5. Åååh vad kul att du berättade vad det är för kön (inte för att det spelar någon roll egentligen, men det kan vara kul att veta).
    Stort grattis till pojken.

    Tycker så himla synd om dig med dina fogar. Gå så mycket som anka som du vill. Hellre ankgång än en värre foglossning!
    Du har inte blivit erbjuden sjukgymnastik?
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tack! Ja, kul att veta vad det är för sort :-)
    Blir lite billigare i klädväg m en kille, för det finns ju sååå mkt fina klänningar. Jag skulle ha shoppat ihjäl mig om det var en tjej ;-)

    Nä, ingen sjukgymnastik. Man ska inte bära tunga saker, inte sitta med benen isär, klättra på pallar mm, så mkt har jag lärt mig på egen hand :-) Lär mig av misstagen...

    SvaraRadera