Lilypie Second Birthday tickers>

lördag 12 maj 2012

Babybox, bilder och magen :-)

Hej hopp! Har äntligen tagit mig i kragen att sitta lite vid datorn här hemma så nu kommer lite bilder! Wohooo.
Först ut är bilden på vaggan. Vi ska såklart ha en spjälsäng också, men tanken är att bebisen kanske får sova i vaggan alldeles bredvid sängen de första veckorna. Att ha bebisen bredvid mig i min säng känns jätteläskigt för jag sover så himla hårt när jag sover och vaknar knappt av någonting. Igår stängde sambon fönstret. Jag fortsatte sova. Han kollar på tv eftersom jag behöver många fler timmars sömn. Jag sov. Han tappade tv-fjärren i golvet i sovrummet. Jag fortsatte sova. Vågar alltså inte ha ett spädbarn alldeles bredvid mig :-S Kanske blir det annorlunda sen. Vissa hävdar att man blir mer lättväckt när man blivit mamma. Vi får väl se... :-)
 
Öppnade och kikade på innehållet i babyboxen från Barnens Hus. Trosskydd, head and shoulders, en liten skallra man kan ha på bebisens arm/ben, 2 nappar, tidning, blöjor och våtservetter från Pampers och så lite rabattkuponger. Dessutom fick man en stoooor blöjhink. Lite osäker på om vi kommer använda den eller inte. Vi får se.
Magen vecka 26+3 både med och utan kläder. Går ständigt in i saker numera. Tror att jag är mycket smalare ;-)

4 kommentarer:

  1. Ååh så fin vaggan var!! Hade vi plats skulle jag oxå ha en vagga till början. Men vi får snällt välja mellan vagga eller spjälsäng. Känns som att spjälsängen är bäst att satsa på från start då =)

    Vad fin din mage är! Verkligen superfin!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag skulle också satsa på spjälsäng i första hand. Min tanke är att vaggan blir kanon på bottenplanet om dagarna så slipper jag rusa upp och ner, upp och ner i trappan stup i kvarten :-) Med enplansboende finns ju inte riktigt samma behov.

      Radera
  2. Svar
    1. Ja, visst är den! En gammal släktvagga som både syster och hennes äldsta barn och förmodligen också min pappa och hans syskon sovit i. Bara det gör ju att man vill använda den, även fast medarna sitter åt fel håll. Men man måste ju inte gunga den :-)

      Radera