Lilypie Second Birthday tickers>

tisdag 22 maj 2012

Första samtalet med förlossningen

Åkte hem, sov en timme (ja...var tvungen svänga in på en rastficka på hemvägen och sova 10 min också. Trött var bara förnamnet) och sen ringde jag förlossningen.

Hon trodde det var ligamenten. Vila och värme ordinerades. Jag var SÅ välkommen att ringa tillbaka om jag hade fler frågor eller om det blev värre. Hon måste ha hört att jag kände mig lite sjåpig ;-)

Här är lite kom-ihåg för egen del:
Var? En dm ovanför ljumsken på vänster sida.
Hur? Känns som håll. Gör ont när jag går, lyfter, reser mig, lyfter vänster fot.
Vad jag gjorde igår: lyfte lite på jobbet, handlade på ICA och bar 2 tunga kassar från bilen och in. Var tvungen få in kyl- och frysvarorna. Resten bar sambon in senare!

2 kommentarer:

  1. Ville bara säga att jag har också haft samma slags ont fast på höger sida. Har haft det till och från i några veckor. Jag fick till svar att det är normalt, men jobbigt är det att ha ont. Hoppas att det släpper för dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fast jag tycker att ont är "ok". Huvudsaken man vet att det inte är någon fara med bebisen. Klart att det inte är kul att ha ont, men oron är värre tycker jag!
      Har försökt sitta still så mycket som möjligt och hade varm vetekudde på onda stället hela kvällen igår. Tyckte att det hjälpte lite faktiskt!
      Hoppas att det släpper för dig också!!
      Kram

      Radera