Lilypie Second Birthday tickers>

onsdag 9 maj 2012

Förvånad!

Idag är det ju ny vecka och döm om min förvåning när jag inser att det här är början på tredje trimestern! Wow. Hur gick det till? ;-)
Nu är det ju inte långt kvar alls!!
Kliar i fingrarna att få bädda och att få hämta vagnen. Igår var jag förbi Barnens Hus och hämtade mitt paket. Baby-boxen alltså. Har inte hunnit packa upp den än, men ska göra det ikväll! Spännande :-)

Vad annars? Köpte en liten solhatt igår. Jättesöt. Ingen aning om vi får användning för den, men jag tänkte att om man skulle gå med bebisen i bärsjal nåt där i början kanske solen kommer åt huvudet och då vill man ju ha något solskydd. I vagnen borde det ju inte behövas kan man tycka.

Trött som sjutton igen. Skulle behöva lägga mig 18:30 om kvällarna för att hinna sova tillräckligt, men det känns ju som en omöjlig ekvation. Oftast har vi inte ens hunnit äta klart middagen då... vaknar ca 3-tiden och är kissnödig varje natt. Jag hittar till toa (nerför trappan och tvärs genom hela huset) trots att jag blundar hela tiden numera :-) Är inte ens helt vaken när jag går dit och tillbaka utan kroppen kör på rutin. Men det är bra, för desto snabbare somnar man ju om igen sen. Undrar om det blir likadant med nattamningen sen, att man blir så van att det går på rutin och bebisen äter medan man själv halvsover.

Märks att magen börjar växa till sig. Jag springer in i saker hela tiden! Öppnar inte dörrar tillräckligt mycket, försöker gå förbi där det är för trångt osv.

2 kommentarer:

  1. Tiden går himla snabbt. Hoppas att den fortsätter att rusa för oss, så att det inte blir så att de sista månaderna segar sig framåt. Känns som att risken är liten då det faktiskt är sommar nu. Vet du vad jag tänkte på. Om du inte hittar ett bäckenbälte så kan jag köpa ett från min sjukgymnast så kan jag skicka det till dig. Om du vill såklart.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad snällt av dig!! Jag har hittat några som man kan beställa på nätet, bla den från Gula Rehab! :-) Ja, fast tiden får inte gå FÖR fort i sommar heller. Jag vill hinna NJUTA av graviditeten också.
      Fast sista 2-3 veckorna kan få gå fort, då är man nog rätt trött och less på att vara så otymplig och varm ;-)
      Kram

      Radera