Lilypie Second Birthday tickers>

tisdag 29 maj 2012

Om mvc-besöket vecka 28+5

Igår gjordes vare sig vägning eller blodprov.
Magen mättes till 29 cm (förra värdet var 26)
Hjärtslagen var 140/minut (förra gången 155)
Blodtrycket var...tja...minns inte värdena, men det var bra i alla fall!
Huvudet hade han nedåt och låg med ryggen på min högra sida.
Jag fattar inte hur hon känner det?!? Själv petar jag in (hyfsat hårt) ett finger ibland för att känna om jag känna någonting, men inte då. Känns likadant i hela magen tycker jag.
Barnmorskan sa att om barnet ligger med huvudet nedåt redan nu så brukar det gilla att ligga så och kommer antagligen inte att vända sig så att huvudet kommer uppåt igen. Det låter lovande!
Jag vill ju helst att det är ett huvud som kommer ut först och inte en fot eller två eller en rumpa :-)

Har sovit många fler timmar i natt, men tröttheten hänger i. Har fullt upp på jobbet, vilket är bra för dagen går ju rätt snabbt då. Har lärt chefen en hel del idag. Känns bra när det är jag som har koll och får bestämma och även korrigera när chefen gör fel. Hehehe. Me like! ;-)
Börjar redan längta till nästa helg. Underbart med helger ju!! Nästa helg ska det regna så jag planerar för en massa inomhusprojekt i väntan på att den härliga sommarvärmen ska hitta tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar