Lilypie Second Birthday tickers>

torsdag 24 maj 2012

Läskigt trött

Igår när jag åkte hem blev jag sådär jättetrött igen och tänkte att jag får väl stanna på en rastficka igen då och blunda lite. Blunda... Hmm. Jag hann knappt stanna förrän jag tokslocknade och sov i 10 min. Vaknade och då stod bilen och gick fortfarande. Hann alltså inte ens stänga av motorn. Läskigt! Hade i alla fall hunnit dra i handbromsen tack och lov. Så här kan det inte fortsätta!!
Måste skala bort någonting så att jag hinner sova mer. Få se nu... sova i soffan när jag kommer hem kan jag inte ta bort. Omöjligt ;-) Laga mat och äta den. Nja, lite ovillig att stryka den aktiviteten också. Snabbkoll av hästarna och se att de mår bra och se till att de har fräscht gott vatten. Kan inte ta bort den heller. Tar 5 min, så det är ingen större vinst heller för den delen. Sen då? Duscha. Njaae, det måste jag nog. Vill inte krypa ner i sängen oduschad efter en hel arbetsdag. Sitta 30 min i soffan och varva ner innan jag går och lägger mig. Ja, ska vara möjligtvis det då, men jag tror inte jag skulle somna om jag gick direkt från duschen till sängen. Så vad göra?? Jag har ju inget kvar att skala bort. Allt annat är redan bortrationaliserat!
När jag var hemma och förkyld sov jag ju 10-11 timmar per natt och sen 3-4 timmar på dagarna. Då kände jag mig någorlunda ok. Men jag är ju inte ens hemma så många timmar på vardagarna :-S
Snart bara 7 veckor till semester!

Det onda i magen är mycket bättre idag! Känns bara lite lite. Skönt!
Håller på och bearbetar mig själv på att jag kanske måste släppa ifrån mig storhandlingarna. Det tar emot ska jag säga! Inte så att sambon har nåt emot det, han skulle absolut handla om han måste. Det är mer jag som inte vill lämna ifrån mig den kollen :-)
Jag storhandlar och sambon småhandlar om det saknas saker mellan storhandlingarna. Jag får börja tänka efter i god tid så att jag kan skriva långa inköpslistor så kanske jag kan stå ut med att inte få handla. Kanske ;-)

7 kommentarer:

  1. Ja du, vad ska man göra åt denna eviga trötthet.. Har tyvärr inget svar! Men jag känner precis samma sak, lika trött som man var i början. Mycket får man stå ut med som gravid, men det är alla gånger värt det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja absolut!! Jag är mest orolig över att köra i diket eller krocka för DET vill man ju inte. Inte i vanliga fall och definitivt inte med en bebis i magen.
      Hade varit lättare om man haft gångavstånd till jobbet eller möjlighet att åka kollektivt...
      Men jag tänker hela tiden att "imorgon är det nog lite bättre" Hahaha ;-) Jo mors. Antar att det går åt mkt energi till att bygga den lille där inne. Ibland känns det som han tar ALL energi. Kommer väl ut som en liten duracellkanin med energi som sprutar ur öronen :-D

      Radera
  2. Svar
    1. Ja, verkligen!! Läskigt att somna så snabbt bara. Skulle ju bara blunda lite...

      Radera
  3. Usch vad obehagligt att vara så trött. Tur att du ändå lyssnade på kroppen och stannade längs vägen. Hoppas du kan vila mycket i helgen och överlåta alla extra sysslor åt din sambo. Ta hand om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förresten, har du koll på ditt järnvärde? Jag hade väldigt lågt järn tidigare och var trött konstant. Nu äter jag två tillskott om dagen och mår mycket bättre.

      Radera
    2. Jag hade helt ok värde sist (början av maj). 130. Äter också tillskott. Ska till bm på måndag så då får jag veta statusen igen.
      Ja läskigt att gå från trött till halvt om halvt medvetslös :-/
      Tur jag stannade och inte försökte köra hem ändå!!
      Ska vila i helgen :-)

      Radera