Lilypie Second Birthday tickers>

tisdag 15 maj 2012

Om sjukhus och studiebesök

Ja, vi hittade ju dit så småningom i alla fall :-) Det var vi och två par till.
Först fick vi kolla runt och sen sätta oss på varsin pall inne på ett förlossningsrum.

Jag är ju inte jättebekväm med att befinna mig på sjukhus. Såg till att sätta min pall så att jag kunde luta ryggen och huvudet mot väggen. Smarta jag! Tack och lov. Gick ju bra ett tag och barnmorskan visade sängens olika lägen och berättade om allt möjligt. Mot slutet började jag bli snurrig och alldeles kallsvettig. Hon letade efter plastslangen de sätter in i ryggen vid epiduralbedövning. Måtte hon inte hitta den tänkte jag. Det gjorde hon inte. PUH!
Jag fick lov att ta av mig jackan för att jag blev alldeles svettig och trodde att jag skulle svimma. Hua. Nästa gång man är där har man kanske förhoppningsvis annat att tänka på. Ventilationen tjöt hela tiden så jag ska nog se till att packa med mig lite musik i alla fall. Tror att man kan bli rätt less på det vinande ljudet ifall man är där länge...

Om allt går bra får man tidigast åka hem efter 6 timmar. Då ska en läkarkoll av barnet vara gjord. Hoppas att man är så pigg och att bebisen mår bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar