Lilypie Second Birthday tickers>

torsdag 12 januari 2012

Konstant illamående

Vad är det här?! Det är väl precis i början av graviditeten man "ska" må illa? Mitt började vecka 10. På pricken. 9+0 och konstant illamående. Innan var det bara när jag blev hungrig.
Igår gav jag upp 20:10 (!!) och borstade tänderna och kröp ner under täcket. Sov före kl 21. Piggare idag? Nä, inte värst :-/

Måste rycka upp mig lite för på lunchen ska jag iväg och träffa en kompis och jag vill ju inte berätta för henne innan jag har sagt någonting till mamma!!
Aptiten är helt borta nästan. Kakor och godis går i (kan jag tänka mig att äta, men det betyder ju inte att det är DET jag äter till middag :-) ). Mat är fruktansvärt jobbigt just nu. Men försöker äta lagad mat både till lunch och till middag.
Igår ost och skinkpaj till lunch och 3,5 fiskpinne till middag. Siktade på 4, men kunde bara inte få i mig den sista halvan. Jobbigt när det är motigt att äta! Men det är klart att aptiten är nära noll när det ligger ett konstant illamående i bakgrunden hela tiden. Funderar lite på att införskaffa såna där seaband från apoteket. Postafen funkar inte alls på mig. Jo, alltså de tar bort illamåendet, men jag blir HELT groggy och sover massor av timmar. Funkar ju om man åker tåg eller liknande, men nu har jag ju svårt att hålla igång en hel arbetsdag som det är och att då ta Postafen...då måste jag nog vara hemma och sova. Alltså tror och hoppas jag på seaband.

2 kommentarer:

  1. Låter jobbigt det där med illamåendet. Hoppas seaband hjälper. :)

    SvaraRadera
  2. Har skickat sambon till apoteket för att kolla/köpa. Ska testa imorgon om de hade ett att sälja!
    Som tur är slipper jag ju kräkas *puh* (än så länge i alla fall).
    Men trodde jag skulle slippa undan konstant illamående när jag klarat mig så här långt. Jag imponeras av de som mår så illa och kräks så mycket att de blir inlagda. Att de orkar!! Jag är stum av beundran! (Fast vad har man att välja på ;-) )

    SvaraRadera