Lilypie Second Birthday tickers>

tisdag 17 januari 2012

Lista!

Jag hittade en rolig lista inne hos Ruht. Kunde inte motstå att sno den :-)

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Då var jag doktorand och längtade efter ett vanligt 8-17-jobb. Vilket som helst nästan :-) Jag bodde ensam med en katt i ett litet torp på landet och hade en häst inackorderad i ett stall en bit bort.

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Gjorde en insemination som inte lyckades. Var helt slut efter att ha tokrenoverat hela sommaren 2010, så vintern 2010-2011 orkade vi ingenting.

3) FEM SNACKS DU GILLAR
- Smågodis
- Ostbågar (Olw)
- Jordnötsringar
- Hjärtan (fast man får blåsor på tungan av dem)
- Cheeze balls

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:
Hmmm, kan jag heeeela texten på någon sång? Mycket osäker på det faktiskt! Sjunger gärna med om jag är helt ensam, men sjunger nog sällan rätt ;-)

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU BLEV MÅNGMILJONÄR:
- Betala av alla lån och renovera hela gården till toppskick
- Ge lite pengar till mamma
- Fixa en fond så att jag kan leva på avkastningen och bara jobba när/om jag vill.
- Skaffa fler hästar
- Köpa till mer mark (skog) till gården

6) FEM DÅLIGA VANOR:
- Svårt för att bestämma mig (velig)
- Envis (men det är ju faktiskt en BRA egenskap ibland)
- Otålig när det gäller tekniska prylar/problem
- Chokladberoende
- Kvällstrött OCH morgontrött

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
- Rida
- Bara vara hemma
- Umgås med sambon
- Läsa böcker
- Baka

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
- Haremsbyxor (finns det något fulare?!)
- Trasiga strumpor
- Begagnade underkläder
- Blommiga kläder
- Obekväma skor (de får vara hur snygga de vill, är de inte sköna så blir det ingen affär)

9) FEM FAVORITLEKSAKER:
- Min mobil (Sony Ericsson Xperia Neo)
- Min laptop
- Traktorn
- Sambons bil (min är inte lika rolig att sladda med...)
- Leksak vet jag inte om det är...men jag gillar min gungstol. Otroligt avkopplande att sitta i den en stund och gunga!

10) TIO PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR LISTAN (om de orkar):
Alla som vill får gärna göra den! Kul att läsa vad andra skriver ju!!
Om du inte har en egen blogg så låna gärna kommentarsfältet för att skriva din lista om du vill!! :-)

1 kommentar:

  1. Kul att få veta lite mer om dig!

    Sv:
    Tack för ditt grattis.

    SvaraRadera