Lilypie Second Birthday tickers>

fredag 13 januari 2012

Sea band

Nu sitter de på plats. Tycker att jag mår lite lite bättre faktiskt. För mig kvittar det om de funkar eller om det är placeboeffekten. Så länge jag mår mindre illa är jag nöjd :-)
Har gjort en sak jag verkligen inte kan rekommendera... sambon satt och kollade bilar på youtube-klipp. Jag satte mig bredvid och tittade lite. En rallyförare som kör busigt och en reporter som åker med. Ok så långt. Ingen förvarning eller nåt. Sen plötsligt kaskadspyr reportern. INTE lämpligt att titta på när man redan mår lite småpyton. Mådde illa resten av kvällen! Urk.

Har slutat dricka coca cola (pga koffeinet). Dricker ju en kopp te varje morgon och det vill jag inte offra. Colan går ju att undvara. Det jag fastnat för nu är Fanta! Jag brukade dricka kanske 2-3 glas fanta om året. Per ÅR! Nu är fanta helt plötsligt JÄTTEGOTT :-) Lustigt det där.
Häromdagen skulle vi äta köttbullar, men fick ändra matplanerna då jag inte ens fixade att tänka på köttbullar utan att må illa...
Andra symptom som jag haft ett litet tag nu:
Andfådd för minsta lilla ansträngning (sen flera veckor tillbaka)
Täppt i näsan och småsnorig (också ett par veckor sen det började, trodde det var förkylning på gång, men det verkar vara ett konstant tillstånd)
Trött (men det har väl inte framgått här på bloggen av mina gnälliga inlägg... ;-) hahaha)

6 kommentarer:

  1. Skönt om sea band funkar.

    Sv:
    Nu när Miraklet är så liten så får man ju vara glad att hon äter i huvudtaget. Har vänner som verkligen behöver kämpa med maten och det är jätte jobbigt.

    SvaraRadera
  2. Ja, finns ju sämre saker än lasagne de kan fastna för antar jag!
    Kan tänka mig att det är mycket frustrerande när de inte vill ha.

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du får må bra! Min syster gick på akupunktur. Hon mådde rätt så illa hela tiden när hon var gravid. Och hon tyckte att det hjälpte.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jobbigt med illamåendet.. :( Hoppas att bandet ska göra susen för dig! :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Gud så "roligt" att vi verkar må lika dåligt bägge två även om mitt har hållit i sig sedan jul, är så less på att må såhär. Du och jag har dessutom exakt samma BF :D

    Vill bara passera det hela och sen kunna njuta och berätta för familjen då jag vet att dom bara kommer att vara oroliga när jag mår såhär :(


    /U

    SvaraRadera
  6. Hej U!
    Åh, samma datum - vad roligt!! Inte så kul att du mår illa.
    Jag vågade inte chansa så sea band sitter på plats idag när jag jobbar. Trots att jag mått bra hela helgen!
    Jag börjar misstänka att det är sömnbrist som gör att jag så lätt mår illa på vardagarna. Men jag HINNER INTE sova 10 timmar på vardagarna. Då måste jag gå och lägga mig halv åtta och då äter vi ju oftast middag fortfarande... Jag måste ha klarat mig oförskämt bra med illamående inser jag. Just när illamåendet finns där så är livet bra jobbigt, men tänk att ha det dygnet runt! :-/

    Ja, snart är det dags att berätta! För familjen och för chefen i alla fall. Måste ta tag i att ringa MVC också. Skjuter på det hela tiden. Känns så overkligt på nåt sätt :-)

    SvaraRadera