Lilypie Second Birthday tickers>

tisdag 3 januari 2012

VUL

7+6. Idag fick vi se det lilla hjärtat picka. Känns fortfarande lite overkligt. Samtidigt som jag är jätteglad så är jag lite ledsen... Lika mycket som jag vill ha det här lilla barnet, lika lite vill sambon ha det. Det gör att jag inte riktigt kan glädjas till 100% :-S
Jag hoppas så att han kommer att ändra sig sen! Livet tar ju inte slut för att man får barn, även om han ser det lite så.
Vi fick en liten "idolbild". Nu ska jag leta rätt på en mödravårdscentral. Frågan är om man ska ha den i stan nära hemmet eller i stan nära jobbet...
Förmodligen enklast nu med samma stad som jobbet, men vill man verkligen sitta och åka 5-6 mil sen i sommar när man är ledig och ska till MVC på kontroller på slutet?? Kanske bättre att ha det i stan som bara är 2,5 mil hemifrån?

Vill man veta vilken sort det är där inne i magen tro? Jag är jättevelig! Vissa dagar vill jag veta NU, andra dagar vill jag få en överraskning sen.
Hur gör ni som är gravida? Vill ni veta innan förlossningen eller inte??

13 kommentarer:

  1. Stort superduper grattis!! Önskar jag var i dina kläder nu;)) Jag är lite klyven på om jag skulle ta reda på om det blir en pojke/flicka. Jag skulle nog försöka hålla mig:))
    Kram

    SvaraRadera
  2. Stort superduper grattis!! Önskar jag var i dina kläder nu;)) Jag är lite klyven på om jag skulle ta reda på om det blir en pojke/flicka. Jag skulle nog försöka hålla mig:))
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag förstår inte hur man kan sätta ett barn till världen mot någons vilja??
    Och jag förstår verkligen absolut inte hur man kan göra IVF när mannen inte vill?!!!
    Helt oförståeligt!
    Stackars din man som tvingas att bli pappamot sin vilja.
    Och stackars alla oss tusentals som inget hellre vill än att bli föräldrar och du leker med IVF som om det vore nått lättvindigt!
    Helt otroligt, hoppas du inte ångrar dig du med så barnet blir helt oönskat.
    Hemskt att du blev gravid, jag hoppas det inte går vägen.

    SvaraRadera
  4. Anonym kan du inte stå för din kommentar? Du är sjuk som hoppas att det ska hända barnet något. Sjukt avensjuk i alla fall! Fy hämska människa!!!

    Jag önskar dig/er all lycka. Tycker själv att jag nyss var på kub. Helt otroligt att se det lilla hjärtat. Nu har jag 8 v kvar. Längtar massor. Kram!

    SvaraRadera
  5. Dear pink butterfly: Tack!! Vad du är gullig :-) Jag lutar också lite åt att det får bli en överraskning. Men nyfiken är man ju...

    Anonym: Ja, jag satte strypkoppel på honom och släpade dit honom fastbunden i dragkroken på bilen... Om du visste någonting om barnlöshetsbehandlingar så hade du vetat att man ger båda två sitt godkännande skriftligt och man är där på flera undersökningar och provtagningar. Barnet kommer definitivt inte bli oälskat, däremot betackar jag mig anonyma kommentarer från en anonym IDIOT. Du vet ingenting om oss och verkar ju ha allvarliga problem. Tycker mest synd om dig faktiskt. Dina ord säger en hel del om hur du är som person och jag är GLAD att jag (förhoppningsvis!) inte känner dig!

    SvaraRadera
  6. Frida: åh, 8 veckor går ju fort!! :-) Snart är h*n här!!!
    Ja, det var ju lite overkligt att se det lilla hjärtat picka. Längtar redan till nästa gång!
    Hur mår du då? Börjar det bli jobbigt att röra sig? Vet du om ni får en kille eller tjej?
    Kram

    SvaraRadera
  7. "Lika mycket som jag vill ha det här lilla barnet, lika lite vill sambon ha det. Det gör att jag inte riktigt kan glädjas till 100%"

    Ge då nån annan chansen som verkligen vill ha ett barn!

    Snacka om idioti. Jag önskar att det barnet får komma till nån som verkligen vill ha det. Inte till er.

    SvaraRadera
  8. Sluta vara anonym. Skaffa dig något vettigare att göra än att vara avensjuk på andras lycka. Jag vill absolut inte sjunka till din vidriga nivå, men hoppas cello en det inte går vägen för dig!

    Ja det känns helt overkligt, jag har gått upp 7 kg så jag är inte jätte stor men tungt är det. Det är en liten flicka. Har köpt lite kläder nu och jag pysslar lite i lillans rum. Mys! Du ta inte åt dig av idioten rent ut sagt. Det kommer att gå jätte bra med bebisen :) kram

    SvaraRadera
  9. Frida: Ja, klart det kommer gå jättebra! Jag har ju längtat och väntat på detta i 11 år nu. I min värld finns det inte ens att det inte skulle gå bra :-) Har fått min beskärda del av död och sjukdomar hos väldigt närstående så min kvot av sånt är nog full ;-)
    Jag kan inte ta åt mig av idioti som grundas på feltolkning. Visst, jag kanske uttryckte mig lite luddigt så det lämnade utrymme för att läsa in saker mellan raderna.

    7 kg bara! Wow :-) Skönt! Då har du ju inte så många extrakilon att släpa på. Mysigt att få pyssla i rummet och med kläderna. Du kommer snart ha världens gulligaste torkställning (med sötaste bebiskläderna)!!

    SvaraRadera
  10. Anonym: Jag blev riktigt upprörd av din kommentar. Hur kan man skriva en sådan sak? Det är väl klart att båda vill ha barn eftersom de gjort IVF. Har du ens testat på det? Det är inget man gör bara sådär för att man tycker det är roligt. Det är en väldigt jobbig tid för båda parter. Att då få en sådan kommentar sårar något fruktansvärt mycket. Du om någon är inte värd ett barn tycker jag, som kan vara så elak.

    Lilla jag: Många kramar till dig. Förstår att din sambo kanske är orolig för att det inte ska gå vägen och därför säger så. Klart han vill ha barnet. Det kommer att bli älskat av er båda. För allt kommer att gå bra. :)

    SvaraRadera
  11. Libra: Nä, det kostar på med ivf. Både ekonomiskt och framförallt psykiskt! Verkligen inget man gör "bara för skojs skull". Du vet, jag vet, många andra vet, ännu fler kan nog ha förståelse. De som inte ens har det...tja, det är ju främst deras problem!

    Klart att det kommer att gå bra det här! Hoppas ni får börja om snart!!! Nästan lika spännande att heja på och följa ju! :-)
    Kram vännen

    SvaraRadera
  12. Hittade hit, har suttit och läst lite, och ville bara säga GRATTIS till ett plus och ett fint tickande hjärta!
    krams

    SvaraRadera