Lilypie Second Birthday tickers>

fredag 20 januari 2012

MVC

Slog till på mödravårdscentralen närmast hemmet idag. Trivs jag inte får jag väl kolla med de nära jobbet, men jag vill nog helst gå nära hemmet.
Höll på att få tid redan idag! Men det var kl 13. Inte så lyckat för då måste jag åka 11:30-12 från jobbet och hinner inte tillbaka förrän det är dags att åka hem. Nog för att man tydligen får besöka mödravården på betald arbetstid, men för arbetsgivarens skull tänkte jag försöka hålla mig till morgon- eller eftermiddagstider.
Så nu har jag en tid om drygt en vecka. Spännande! :-)
Sa att jag nog vill göra NUPP-test och KUB. Då brann det tydligen i knutarna...wooops. Tur jag ringde idag då!
Är lite tveksam till det här med fostervattenprov. Inte så mycket för den lilla missfallsrisken som att jag helt enkelt inte gillar ingrepp. Hur små de än må vara. Och att få en nål intryckt i magen hela vägen in till livmodern lockar mig inte för fem öre. Men jag vill ju samtidigt veta att mitt lilla mirakel är frisk... Hoppas på bra värden på NUPP/KUB så att man slipper fostervattenprov!

Idag kör jag en dag utan sea band! Funkar hittills, fast jag har dem i fickan om utifall jag skulle ångra mig. :-)
Tror att ju mer jag sover om nätterna, desto bättre mår jag. Orkar helt enkelt inte sova bara 6-7 timmar som jag i nödfall kunde förut. Har alltid varit en som behöver många timmars nattsömn, men nu är det alltså ännu viktigare!

Det kliar så i fingrarna att få köpa lite fina bebiskläder...
Jag börjar mer och mer fundera och luta åt att jag nog vill veta vad det är för en liten krabat jag har i magen. Men jag är inte helt hundra på det. Lite charmigt är det ju att få reda på det vid förlossningen, men ändå...jag kan nog inte vänta! Måste ta en diskussion med sambon här. För jag har ju inget pokerfejs alls, så vill han inte veta måste jag nog också vara ovetandes. Annars kommer han se på mig direkt vad det blir :-) Jag är som en öppen bok. På gott och ont!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar