Lilypie Second Birthday tickers>

torsdag 19 januari 2012

Paff

Men alltså...jag blir alldeles stum! Läs det här!
Jag anser att mamman bör vara hemma första tiden med barnet,  men det beror ju på amningen. Helt och hållet! Vad är det som säger att pappan skulle vara sämre än mamman på att ta hand om den lilla bebisen?!?
Visst är det säkert så i vissa fall. Men i precis lika många fall tror jag det är tvärtom! Att pappan kanske till och med tar hand om barnet bättre. Det beror väl helt och hållet på vilka personer det gäller!!!!!

Blir lika upprörd när folk påstår att karlar inte gör någonting hemma. Det är väl olika beroende på person?!
Hos oss gör vi lite olika saker beroende på intresse. Jag lagar oftast maten, sambon diskar oftast. Jag dammar hellre än dammsuger, sambon dammsuger hellre än dammar. Ibland om vi städar tillsammans dammar jag och han dammsuger. Ibland gör båda allt, eller att man tar varsitt våningsplan. Jag storhandlar oftast, medan sambon gör de där småinköpen som man behöver göra ibland. Tvättar och hänger/viker tvätt gör vi nog ungefär lika mycket. Så när folk säger att karlar inte gör något hemma (utom zappar på fjärrkontrollen) blir jag lite arg. Det är säkert så hos vissa, men man kan ju inte dra alla över en kam. Är ju upp till alla i hushållet att se till att vardagen fungerar tycker jag!

För att gnälla lite till så...jag hann sova bara knappt 8 timmar i natt och var upp och kissade 3:30 så idag blir en låååång dag med illamående :-/
Så, nu har jag gnällt färdigt! ;-)

Snart är det bara en dag till helg och man får sova så mycket man vill och orkar rida hästarna och tanka en massa positiv energi! Yey.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar